Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Bondsafari....

Kategori: Allmänt

.....Har vi varit på i dag.
Det måste jag säga, är ett bra initiativ utav bönderna.
-Att få besöka deras olika jordbruk, titta på alla djuren, se deras produktion och handla det som fanns till buds.
Tänk, det behövde inte kosta mer än bensinpengarna, inte ens parkeringen var det avgift på, även fast det fanns "parkeringsvakter".
På ett ställe stod det: alla är välkomna att förtära medhavd matsäck...även fast de hade ett eget café där, fantastiskt i dagens Sverige tycker jag.
Jag tyckte att det var ett bra koncept så tillvida, att det inte kostade skjortan för barnfamiljerna, barnen var alldeles saliga över alla djur, man behöver inte en massa karuseller och annat jox för att de ska vara nöjda.
-Vädret, det var sisådär, regnet hängde i luften hela tiden och det var jättekvavt men det finns ju inget dåligt väder...bara dåliga kläder..
Det är så roligt att göra sådanahär saker med barnbarnen, det är framförallt tacksamt, jag själv är ju barnsligt förtjust i bondgårdar.
Nej, nu ska jag ta en liten promenad med "byrackan" innan det blir Life on Mars på tv.
Ha dé! / tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: