Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

I dag har....

Kategori: Allmänt

....vi inte gjort så speciellt mycket, barnbarnen var hit och deras moder hjälpte mig att klippa gräset...
Det var så pass högt att vi fick höja upp till det högsta!!!
det ni! Hoppas, att jag kommer ihåg att sänka klipphöjden till nästa gång.
Nu har det ju varit så hög luftfuktighet på nätterna så gräset känns "nyregnat" och då blir det ju svårt att klippa.
Jag själv ska inte hålla på med sådana rörelser enligt doktorn, det går ju bra i alla fall så länge jag har barnen att utnyttja...och!..de behöver inte springa på nå´t gym för de får all träning hos morsan....PERFEKT!!!
Det var tur att J klippte när hon gjorde, för när hon var klar så dröjde det inte länge förrän det började att spöregna!
När de var här så ringde morfar från London och mormor satte på högtalartelefonen så att han kunde prata ned barnbarnen.
Det tyckte de var jätteroligt och lillprinsen, han talade om att nu jäklar så längtar jag efter dig morfar...när kommer du hem då.....det var längesedan som du var hemma, för det så....
Jahaaa...kommer du hem til nästa helg ..kanske..vi får se..
Vi är ju många som längtar just nu, det är på tiden att han kommer hem.
Det var ju meningen, att han skulle ha semester hela augusti, men den månaden är slut innan han kommer hem....Det är meningen att han ska till Riga på ett jobb också innan han ska tillbaka till London vecka 40..hur fan ska han hinna med....man kanske måste klona honom.
Nej, nu har byrackan och jag en dejt, få se, hur långt vi går i kväll...
Ha dé ! / tant raffa

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Här rör vi oss mellan världsmetropolena, London och Riga, där Riga lite grand påminner om Paris, en trevlig stad - i vart fall på dan,
    Beckfilmerna är bra, över snittet (jag läste de tio böckerna - med stor glädje för många år sedan).
    surströmming är gott, fast lukten kanske skrämmer!

    2007-08-16 | 22:30:34
    Bloggadress: http://latmasksamtal.blogg.se
  • tant raffa säger:

    Har verkligen förstått att surströmming är en delikatess, även om jag inte äter.
    Lukten kan man faktiskt stå ut med,så djävlig är den inte.

    2007-08-17 | 00:04:02

Kommentera inlägget här: