Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Äntligen..

Kategori: Allmänt

...så har jag kunnat boka in min mans hemresa från England!
Förhoppningsvis så kommer han hem på fredag, det var ju meningen att han skulle kommit hem som i dag, men så blev det inte...
Lillprinsen, han var så orolig att morfar skulle missa julen, så han skulle minsann ringa och tala om för morfar att nu fick han lov att komma hem..
Nu är det faktiskt längesedan min man var på hemmaplan, skjutsade ner honom till Västerås den 12/11.
Har han/vi tur så kan han vara ledig till efter trettonhelgen, det är bara att hålla tummarna och hoppas på det bästa.
I dag så har inte byrackan och jag gjort så mycket egentligen, (men när jag tänker efter så blir det ju lite i alla fall.)
Det är ju så, att man gör saker hela tiden, man plockar lite här och där, man tvättar och hänger tvätt, man lagar mat och man diskar, ja, det går "förunt" hela tiden.
Hur det än är så går ju dagarna och de går fort ibland också...
Tänk, om en vecka, ja då är julen snart över..
Det finns ingen anledning att få prestationsångest, det är som jag säger, julen kommer och julen går..
Nu ska byrackan och jag ta en kopp thé, ja, byrackan han vill nog inte ha thé, men en smörgås, det säger han nog inte nej tack till..
Ha dé!/ tant raffa

Kommentarer

  • Uttmo säger:

    Åh vad kul att få läsa att moffa är på väg hem!! Prinsen blir med all säkerhet superglad när han får höra det!

    Vi ses tomorrrrow antar jag ;0)
    Kram

    2007-12-18 | 19:29:27
  • Åsa säger:

    Ja du, inte bara lillprinsen blir glad, även jag och tänk bara vad byrackan har saknat husse....
    Ha dé!/Kram

    2007-12-18 | 21:21:30
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Garbo säger:

    Skönt att få hem maken igen.
    Nu har jag bara 2 nätter kvar innan jag får gå på julledigt sen blir det till att styra runt i köket samt inhandla det sista...måste köpa julklappar till vovvarna :D

    /Kram

    2007-12-19 | 08:33:28
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Åsa säger:

    Ja Garbo, det ska bli skönt att få hem "husbonden".
    Vi ska bara ta det lugnt och njuta av tillvaron..
    Julklappar till byrackan, det fixar jag i helgen, annars finns risken att husse ger honom allt som finns.
    Ha dé!/ Kram

    2007-12-19 | 09:32:52
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Paula säger:

    Hej! När vi sprang runt i affärerna idag konstaterade jag att jag redan fått nog av allt julkramset! Jysk sålde ut allt med 70% rea, men inte ville jag ha nåt! Klart att man kan vara förutseende o handla inför nästa jul, men då ska man paketera ner prylarna någonstans där man ändå inte hittar dom nästa jul...
    Önskar dig en riktigt fröjdefull jul med dina nära och kära!

    2007-12-20 | 19:41:17
    Bloggadress: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här: