Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Då var man...

Kategori: Allmänt

....görförkyld igen då...
Det kan jag tacka min lilla prinsessa för, hon är så frikostig med pussar, det är så mysigt med pussar tycker hon.
Det ÄR mysigt med pussar, men man blir ju förkyld hela tiden!
Prinsen, han är inte heller riktigt kurant, han får vara hemma från dagis i morgon, han måste ju vara frisk på torsdag, för då ska han vara stjärngosse och prinsessan lucia..
Egentligen skulle jag velat ha dem hemma hela veckan, för det går magsjuka på dagis och det är det värsta som finns tycker jag.
Värsta scenariot är ju att alla ligger magsjuka under jul, hur roligt skulle det vara på en skala??
Usch!!!!
Och tänk på stackars morfar, komma hem från England för att bli magsjuk....
Nej, nu ska vi tänka positivt, får vi magsjuka nu, så hinner alla bli friska till jul.........
Det där med att vara förkyld, att vara helt igentäppt..
Man snyter och snyter, det tar aldrig slut på snor...sedan tar man nässpray/näsdroppar och så schvisch....så är snoret borta...
Jag undrar...vart tar det vägen?
För efter ca. fyra timmar....ja då är man lika igentäppt igen!!
Och så tar man medikamenter igen och så är man snorfri ett tag igen...osv...
Ja, jag blir inte klok på det där...
Men, det är jobbigt att vara förkyld, tycker, att det är lite väl ofta faktiskt.
Får väl acceptera att vara snorig största delen av året, vill ju inte för allt i världen vara utan dessa "snorpussar" från
lilla prinsessan.
Från det ena till det andra..
Det har ju varit flera från min familj som kommit underfund med att jag har en blogg, det har jag tyckt varit väldigt roligt fast lite pirrigt också..
Min äldsta dotter frågade mig i dag om jag tänkte annorlunda när jag skriver nu, men jag svarade, att det gör jag inte!
Det är ju så här, att min blogg, den har jag ju för min egen del och är det ju roligt om nå´n vill läsa den och att det finns de som lämnar en kommentar.
Men, jag började skriva blogg för att det fanns mycket som jag ville "ha ur mig" (låter som om jag skulle spy..)
Det har varit ett händelserikt år för mig och min familj och att få skriva av sig på bloggen har hjälpt mig jättemycket.
Om jag då skulle ha tagit hänsyn hit och dit, ja då hade det ju inte varit min blogg..
Jag står för vartenda ord jag skrivit och jag tror inte, att jag sårat nå´n.
Om jag har gjort det, ja då får jag väl be om ursäkt i så fall, jag har aldrig medvetet sårat någon i hela mitt liv (förutom mina systrar som fick spö när vi var små).
Det är många som förfasar sig över att det finns de som skriver blogg, att som de säger "viker ut sig själv och sina närmaste", det är väl upp till var och en att skriva vad de vill och att avslöja hur mycket de vill...eller hur?
Jag har också fått mailvänner genom bloggen och det är jag så glad och tacksam över, jag tycker att mitt liv har berikats faktiskt.
Nej, det här duger inte!!
Nu ska byrackan och jag ta en promenad så att han får nosa lite och göra ifrån sig lite, det finns löptikar i närheten...igen...
Ha dé! / tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: