Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

På tal om...

Kategori: Allmänt

...Nobel och blå hallen..så har faktiskt jag, tant raffa varit där och ätit middag och blivit serverad utav nobelservitörerna.
Det var när min käre make hade jobbat 30 år på samma företag och de premierades med guldklocka och "blåhallenbesök"..
Det var ju en upplevelse alltihop, vi blev hämtade med taxi på morgonen hemma till tåget och när vi kom fram till Stockholm så checkade vi in på Radison Hotel vid centralen och det var ett bra hotell.
Vi blev "bussade" till blå hallen och det var såå fiint..
Det var en ceremoni där jubilarerna blev tackade och fick sin jäkla klocka (det tog en väldigt lång tid må ni tro) och sedan fick vi sätta oss till bords för att bli serverade mat.
Jag kan inte säga, att det var nå´n bra mat, det smakade inget egentligen, för de hade nog sprungit förbi med allt vad kryddor heter...
MEN...det var en trevlig "sak" att få ha varit med om, det lär väl inte bli någon mer gång.
Förresten, det var dans till Leif Kronlunds orkester och det var inte fy skam...
Det var en trevlig kväll faktiskt, man fick klä upp sig och känna sig lite speciell för en gångs skull och man blev ju mätt också.
Tänkte på det, när jag läste Liza Markluns, Nobels testamente, när hon beskrev interiören vid blå hallen, ja då visste jag hur det såg ut, det var ganska roligt.
Nu har de väl snart sänt färdigt på tv från blå hallen och Nobelfestan, det har ju varit sändningar hela dagen och jag antar, att det varit massor som tittat, det brukar ju dra storpublik Nobelpriset.
Själv har jag knappt tittat, tycker att det är så tråkigt..
Nej, nu är byrackan och jag uppe på "övertid" igen, ska släppa ut honom på "nattpinken" och sen bära upp honom till övervåningen, för att där bädda ner honom i husses säng, så att han har det riktigt varmt och gott till natten...
Byrackan, han om nå´n, kan konsten att njuta..
Ha dé! / tant raffa

Kommentarer

  • Martina säger:

    Hej moster!

    Nu när Elin också gett sig till känna får jag väl krypa fram jag också... :-)

    Jag har läst igenom din blogg och jag måste säga att blödig som man är blev jag rörd till tårar många gånger under läsningen. Du skriver så fint om dina barn och barnbarn. Det är kärlek!

    Det var ju länge sedan nu som jag träffade dig och din familj så jag tycker att det är så roligt att få en liiiten inblick i er vardag på det här sättet.

    Tro det eller ej, men ni finns alltid i mitt hjärta!

    Kram /Martina

    2007-12-11 | 09:18:20
  • Åsa säger:

    Hejsan Martina!!
    Vad roligt, att du också hittat hit, det var ett tag sedan....
    Det jag skrivit om de mina, det är så jag känner, stoooor kärlek och lycka, att de finns i mitt liv.
    Förresten, det är den elfte december....fyller inte din lillprins år i dag...?
    Det blir väl tårtkalas i så fall, du får hälsa alla.
    Ha dé! / Kram

    2007-12-11 | 17:54:56
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Martina säger:

    Haha, jo, Vide fyller hela 6 år idag, vi har haft kalas här och vi har just sagt hej då till Mai, Eva och Elin som blev kvar längst på det sedvanliga tårtkalaset. Det var trevligt!

    Ha det så bra!

    Kramar från Martina

    2007-12-11 | 21:31:35
  • Åsa säger:

    Tänk, vad tiden går fort, Vide blir redan 6 år, det är ju inte klokt....
    Hoppas, att han fick en bra födelsedag, med många presenter.
    Just sådana här dagar kan jag sakna att bo nära mina syskon och syskonbarn och deras barn...fy sjutton, va gammal man blev helt plötsligt!!!
    Ha dé!/ Kramar i massor!!

    2007-12-11 | 22:28:29
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: