Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Sket i...

Kategori: Allmänt

...att skotta i går, i stället så åkte vi till Gävle..
Vi, det var jag, äldsta dottern, lillprinsen, prinsessan och byrackan förstås.
Här hemma, snöade det och var riktigt "vintrigt", men i Gävle, där spöregnade det.
Yngsta dottern bor ju i Gävle och hon blev så glad att vi kom dit.
Nu var vi aldrig hem till henne utan vi var på stan och trängdes med vad jag tror, hela Gävles befolkning...
Vi skulle äta lunch och hade blivit rekomenderade en restaurang, som serverade buffé med bland annat amerikanska pannkakor.
Lilla prinsessan, hon hade sagt att hon ville ha pannkaka så det passade ju bra tyckte vi.
Nu var det så, att det var visst en väldigt populär restaurang så det fanns inga lediga bord och en servitris talade om att det var två sällskap som var före oss i kön...
Det som fascinerade mig då, var att lilla prinsessan, (hon är inte två och ett halvt år ännu), hon tittade allvarligt på servitrisen och sa..ja äl hunglig...och servitrisen, hon visste inte hur hon skulle göra, hon ursäktade sig flera gånger, ..till prinsessan..hon talade om att det var såå ledsamt att vi inte kunde få ett bord just då och att vi var välkomna tillbaka.
Nu gick vi till en annan restaurang, de serverade också buffé, men inte pannkakor, men det gick bra ändå...
Det är fascinerande hur de "små människorna" kan få oss vuxna att känna oss som banditer ibland.
I dag är det första advent och det är julskyltning, men jag fick min beskärda del utav det i går så jag håller mig nog hemma i dag.
Ska väl ta och skotta mig fram till loftet och "jula" till det lite där uppe.
Hoppas, att alla får en trevlig advent..
Ha dé!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: