Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Svinkallt....

Kategori: Allmänt

....är det ute, det tycker både byrackan och jag.
Det var -15 grader när jag drog upp rullgardinen i morse och det var så vackert, med all rimfrost som är som ett snötäcke nästan.
Vi har ingen snö, men det ser ut som det ändå eftersom det är så kallt och så mycket frost.
Det är "upp och nedvända världen", här i mellersta Sverige så är det svinkallt, ,men uppe i norr, ja där är det "varmt"..
I dag måste byrackan och jag verkligen lägga i en högre växel när det gäller julförberedelsena...köttbullar, det är det enda vi hitintills åstadkommit, antar att de nära och kära önskar lite annat att äta än det på julbordet...
Men, hur det än är, så tänker jag inte stressa eller ha dåligt samvete för att jag inte gjort det eller det, julen kommer och julen går och det väsentliga är ju att vi träffas och har det mysigt.
Lillprinsen, han tycker att det är sååå spännande, han räknar dagarna (ja, han räknar allting, är i den åldern) och han säger att det pirrar i magen.
Lilla prinsessan, hon är ju livrädd för allt som har med tomten att göra så hon längtar nog inte.
Men, vi ska inte ha någon tomte, det är ju onödigt att skrämma henne ännu mer utan Prinsen, prinsessan och moster får vara tomtar och dela ut julklapparna som tomten varit hit med natten till julafton..
Vi, morfar och jag har fått lova prinsen, att vi inte ska elda i kakelugnen ifall att tomten kommer...det kan ju vem som helst förstå, att man inte kan elda då...
Nej, nu ska jag och byrackan planera dagen, det ska handlas och det ska donas..
Ha dé! / tant rafa

Kommentarer

  • //SoP säger:

    Innan vid fyratiden-tänkte jag-att om en vecka är det redan juldagen. Att jag antagligen skulle sitta precis likadant i soffan då med o julaftonen som jag känner mig jäktad inför är över. Nästan lite surrealistiskt.

    2007-12-18 | 05:34:22
    Bloggadress: http://sisterofpain.blogg.se
  • Garbo säger:

    Å va sött! med barnen detta pirr i magen över det som komma skall,förväntningar och längtan...

    Vi har alltid tomte :) Det e sant! Han kommer varje år med paket till våra hundar,ja dvs husse missar alltid tomten ;)
    Vad nu det kan bero på....

    Ha det fint sålänge.../Kramas :)

    2007-12-18 | 09:33:12
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Åsa säger:

    SoP: Visst är det väl onödigt att känna stress inför julafton, det är ju som du säger...om en vecka så är det "över", / Ha dé!

    2007-12-18 | 13:51:43
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Åsa säger:

    Garbo: Det är jätteroligt, att se hur förväntansfull lillprinsen är, prinsessan, hon är nog för liten för att förstå, hon blir ju 2,5 år på julafton.
    Byrackan, han älskar att få paket, han brukar ligga och titta på paketen under granen, samtidigt som han "piper" hela tiden.
    Rätt som det är så har han varit dit och snott ett paket, så det gäller att ha koll på honom....
    Han är den som brukar få mest paket faktiskt..
    Ha dé!/ Kram

    2007-12-18 | 13:56:26
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: