Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Det märks....

Kategori: Allmänt

....att sommaren har gått in i ett nytt skede.
Det är mörkt om kvällarna och man tänder ljus och lyktor bara för att lysa upp lite och för att det är så fint...
Jag har hängt upp färgade glas i träden, det är så fint när man tänder ljus däri.
Tänk, snart är det augusti, vart har den här sommaren tagit vägen...ska det bli värmebölja i mitten av augusti som det var utlovat, eler kommer det att regna som det gjort hitintills...
Mycket regn..mycket svamp..jippie!!!
Jag älskar att gå i skogen en fin höstdag och titta efter svamp, inte leta..då blir det helt plötsligt så allvarligt det hela. Nej, jag går och tittar och njuter av tillvaron.
Hittar jag svamp, det är ju så klart en bonus, men om jag inte hittar någon, så inte är det någon katastrof.
Ja, inte gör det mig någonting om regnet står som spön i backen, det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder...
Ha dé / tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: