Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Härligt väder....

Kategori: Allmänt

...Kan man ju tycka, om man är en hund som älskar sol!!! Men tycker att det är för varmt, vad gör matte? Jo! Hon tar fram en fläkt som hon riktar in på den döliknande hunden på altangolvet.. Matte sätter igång den...hunden håller på att hoppa ur skinnet...Kontentan av det hela är..att aldrig lägga sig i naturens lagar. Klart, att hunden gått undan när det blivit olidligt varmt, Eller...Ja,ja, tanken var ju jäkligt god, men kanske inte så väl igenomtänkt! Synd.. Har faktiskt varit väldigt produktiv i dag, i värmen,+29!!! Svettas som en "gnu" Har faktiskt stått och slipat på en barnsäng mitt i det hetaste,man måste ju framstå som en martyr ibland.
Nu är det ju så att det är mormors prinsessa som ska ha sängen så mormor lär väl dö på kuppen!! Det är precis det, det handlar om , martyr!! Vilket betyder..självplågare..så dé så!
Ska fortsätta i morgon förmiddag, det är ju helgdag....men mina grannar håller på att bygga en altan, då börjar man klockan 7 och slutar ca. 22.45 eller kanske ännu senare,man måste ju utnyttja dagsljuset... Själv kommer jag inte att börja föra 11, det sitter i min ryggmärg, att man börjar inte tidigare när det är helg! Respekt och ödmjukhet handlar det om.
Nu ska jag fråga min hund om han respekterar att jag vill gå och lägga mig, jag kan ju fråga ödmjukt...
Ha dé /tant raffa

Kommentarer

  • Anonym säger:

    det är ett hundgöra att vara hund, och att bygga altan - verkar också vara det (för grannarna)!

    2007-06-06 | 21:31:59
    Bloggadress: http://latmasksamtal.blogg.se
  • tant raffa säger:

    Ja, det är ett riktigt hundgöra, men det blir bra, bara det blir klart någon gång!/ tant raffa

    2007-06-07 | 22:25:19

Kommentera inlägget här: