Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Självkritik...

Kategori: Allmänt

...det är någonting som många kvinnor inte har en aning om vad det är!
Nu när solen gassar från en klarblå himmel, svalorna flyger så högt att man förstår, att det dröjer innan det blir "styggvär", då poppar dom upp! Ja, jag menar damerna med sina sandaler eller lite fiiiinare, sandaletter.
Vad jag inte kan förstå, är att de inte har sett om sina fötter...det ser för j-ligt ut tycker jag, med självsprickor som är missfärgade, tjocka valkar som det skulle varit enkelt att slipa bort. Nej då, man sätter bara på sig sina sommarskor och skiter fullständigt i hur man egentligen ser ut, hur man uppfattas, det finns faktiskt folk som tittar på andras skor och då ser man ju fötterna också.
Jag själv är allt annat än vacker, men lite självkritik har jag i alla fall...Jag är överviktig och börjar faktiskt bli gammal, det erkänner jag just nu, men fråga mig i morgon, då förnekar jag det (att jag är gammal alltså)
Men, bara för att man är överviktig behöver man inte klä sig i cykelbyxor, gärna då småprickiga, linne som slutar strax under bysten,eller en stor oformlig t-shirt som gör att allas blickar dras till användaren. Jag försöker att klä mig med självkritik, det behöver inte kosta mer men man mår nog f-n så mycket bättre.
Att jag "gnäller" om det här beror på att jag i dag faktiskt har träffat på det jag skriver om, jag tycker att det där med fötterna, det är ju viktigt, självsprickor gör ju ont om man inte håller efter dom.
Ja, jag är nog en riktig gnällkärring, men det får jag vara på bloggen, det är mycket därför jag har den.
Ha dé / tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: