Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

aldrig får man vara riktigt glad..

Kategori: Allmänt

Nej, tamejfan så får man Aldrig det! när man tror, att allting säkert kommer att ordna upp sig, då faller allt igen!!
Jag är ju mor och älskar mina barn över allt annat på jorden, kommer alltid att göra det, oavsett...Men, det betyder väl inte att jag måste tycka, att allt de gör är bra?
Just nu så delar jag inte åsikter med ett av mina barn, men jag hoppas ju att allting i slutändan gör att hon blir lycklig!
Det är ju det man strävar mot som förälder, att ens barn ska bli lyckliga. Själv har jag en ganska trasig barndom, men bestämde mig när jag var femton år att jag om jag någon gång får barn, då ska jag se till att de blir lyckliga.
Men, inte sjutton är min dotter lycklig, tvärtom. Vad ska jag göra? Jag kan ju bara finnas här för henne, men vill hon att mamma ska veta allting? Jag tror inte det, det är ju bara att gå till sig själv...Aldrig att jag skulle erkänt för min mor att jag levde i ett dåligt förhållande, nej, jag har nog alltid varit för stolt.

Jag måste rapportera, att jag inte stött på varken "blålila" dam eller lobotomerad hundägare i dag! Alltid nå´t sa kärringen.....
Det finns inte mycket positivt idag, hoppas, att vinden vänt till i morgon.
Ha de´!

Kommentarer

  • Uttmo säger:

    Mamma lilla mamma....
    Jag vet att det är ett helvete det här för dig. jag vet att du inte tycker att det ska gå åt det här hållet men vad ska jag göra?! För jag antar att det är mig7oss du syftar på eller?
    Jag lever hellre ensam än ensam i ett förhållande. Jag KAN inte leva med honom det går inte. Jag blir äcklad av honom, jag irriterar mig på hela hans existens och då utan att vi ensa har bråkat.
    Jag är glad att det går åt det här hållet nu. Jag VET att det blir bra. Barnen kommer att få det bra och de kommer att må bra när deras mamma mår bra. Jag vet ju hur det är, jag vill inte att de ska växa upp med en mamma som är ledsen och orolig. jag vet hur det är att vara barn och ha det så. Jag minns mycket mamma, tro mig. Jag vill tro att det som sker nu i längden är det bästa för barnen med. Jag älskar dem över allt annat och skulle inte göra ngt som skulle skada dem eller göra dem ledsna.
    jag är stark mamma, det har du sett till att jag är. det kommer att bli bra tro mig mamma!
    Puss & kram / Uttmo

    2007-06-01 | 08:36:02
  • mamma raffa säger:

    Uttmo, uttmo, min lilla uttmo! Du vet, hur mycket du betyder för mig, bara du blir lycklig så..... Älskar dig! Men det hoppas jag att du vet, jo, det vet du (så tjatig som jag är) /mamma raffa

    2007-06-01 | 22:36:43

Kommentera inlägget här: