Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Grå, grå....

Kategori: Allmänt

...är dagen i dag, det har varit "lågt i tak" hela dagen och så har det virvlat en snöflinga då och då.
Det är bara ett par grader kallt, men det är så "kulet" ute att varken jag eller byrackan har lust att vara ute mer än nödvändigt.
Nej, vi har eldat i kakelugnen så den är varm och go och så har vi tänt värmeljus, både för mysfaktorn och för att det blir varmt.
Vi ska snart hämta lillprinsen och prinsessan på dagis, ska vara barnvakt till nio i kväll.
Prinsen, han har som vanligt beställt stuvade makaroner till middag, det börjar bli ganska tjatigt, men vad sjutton, jag vet ju att de äter i alla fall...
Det ska även vara prins och "prinsesskorv" till....ja, "prinsesskorv" det får man om man snittar korvändarna...ja, alla kan väl förstå, att det blir "prinsesskorv" utav prinskorv om man gör så och sedan steker...
För inte så länge sedan skulle det alltid vara potatismos och korv eller köttbullar, det är ju lite variation i alla fall.
Och, vad gör man inte för de små liven...
Det är ju en så kort tid som de är små, man får passa på, helt plötsligt har de inte tid för gamla mormor.
Men, jag tror ju att man själv skapar den relation man vill ha med sina barnbarn, bryr man sig inte så mycket under uppväxten, ja då vill de väl inte umgås när de blir större heller.
Nu har ju mina barnbarn en mormor som är hemma, de flesta har väl mor/farföräldrar som heltidsarbetar, då blir det ju på ett annat vis förstås..
Mina barnbarn, de är nog väldigt bortskämda, ja, med uppmärksamhet och kärlek och det tycker jag känns så skönt.
Nej, nu ska byrackan och jag hämta de små...
Ha dé! / tant raffa

Kommentarer

  • Paula säger:

    Du har tur som har dem på nära håll.. vi har väl åkt iväg o suttit barnvakt några gånger under åren, men mest har vi bara setts när vi hälsar på hos varandra sådär nån gång per månad. När barnbarnen var riktigt små drev vi eget, o jobbade sju dar i veckan, då hann vi varken med oss själva eller andra...
    Men dom tycker det är kul att komma hit i alla fall, får vara glad åt det!
    Ha en fin torsdagskväll!

    2007-11-15 | 18:17:47
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Åsa säger:

    Tror inte, att man måste ses hela tiden för att en relation ska vara bra, det är ju mycket annat som spelar in.
    Men, visst är jag priviligierad som har de små liven så nära.
    Ha dé!

    2007-11-15 | 22:13:44
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Garbo säger:

    vad underbart det låter! *L* Jag tror dina barnbarn för alltid kommer minnas stunderna med dig så är det! :)
    Å om jag hade haft barnbarn så skulle jag inte släppa hem dom hihi
    Nä för böveln sonen e bara 15 snart 16 fyllda,jag hoppas han inte hittar på hyss med flickorna ;)

    Ha en skööön helg!
    /Kram

    2007-11-16 | 01:16:58
  • Åsa säger:

    Man brukar ju säga, att barnbarnen är livets efterrätt, det stämmer!
    Men, det är mer än så, det är ju en "förlängning" utav en själv och framförallt utav ens barn, det är så mycket som man känner igen både från modern till barnen och mostern.
    Du har mycket att se fram emot....
    Ha en trevlig helg du också och var rädd om dig./Kram

    2007-11-16 | 17:06:41
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Inga M säger:

    Absolut har Du igen det Du gör nu tillsammans med barnbarnen i en bra kontakt framöver i livet.

    Jag är avundsjuk på Dig som har dem i närheten. Mina finns 90 mil bort och det blir bara ett par gånger om året vi kan ses. Det känns som dyrbara tillfällen.

    2007-11-17 | 06:48:52
    Bloggadress: http://inga.blogg.se
  • Åsa säger:

    Ja du Inga, jag är sååå tacksam, att barnbarnen bor så pass nära som de gör.
    Hoppas ju att vi alltid kommer att bo i närheten av varandra, men då är jag väl väldigt egoistisk antar jag, men vad sjutton.....

    2007-11-17 | 11:30:25
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: