Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Nysotat....

Kategori: Allmänt

...har jag nu i min skorsten och kakelugn och det känns riktigt bra.
Det finns ju folk som blir förbannade när sotaren ska komma, bara för att det kostar pengar...
Dessa människor ser nog inte sotningen som jag och min man, att det är en billig försäkring, för vad kan det inte kosta, om det blir en skorstensbrand?
Det var en ny sotare, han har aldrig varit här förut, men jag tror att han är ganska nyanställd och det var en trevlig prick.
Han var väldigt pratsam och det är ju trevligt, men jag hade lite bråttom för jag skulle ut och äta lunch med dotterns familj, vi var på en thailändsk restaurant och åt buffé.
Sotaren, han var ganska så försenad och det berodde troligtvis på att han var så pratglad, så därför hann jag inte bjuda på kaffe, men det gjorde ingenting sa han, för han hade fikat i tre gårdar innan oss.....
Får inte han magkatarr eller magsår så måste han ha en plåtmage...
Det har regnat och blåst här i dag, byrackan han har inte velat vara ute så mycket, men nu mot kvällningen så har det mojnat och klarnat upp så vi ska ta en promenad.
I morgon kommer make/husse hem från England, han ska vara hemma i hela fyra dagar!!!
Det ni...han har som vanligt beställt husmanskost och i morgon blir det stekt fläsk med löksås, inte så dumt faktiskt..
Nej, nu ska vi ta den där promenaden byrackan och jag.
Ha dé! / tant raffa

Kommentarer

  • Anonym säger:

    om man är gift (man) behöver man ingen hund, man blir utskälld ändå!
    förstår att doggen ger glädje!

    2007-11-06 | 19:57:12
    Bloggadress: http://latmasksamtal.blogg.se
  • Åsa säger:

    Latmasken...nu tror jag att du är liiite orättvis, jag är övertygad om att din fru inte skäller som en "bandhund", på sin höjd så bjäbbar hon nog bara, (det brukar renrasiga göra...)

    2007-11-06 | 23:14:27
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • David Santos säger:

    Please!

    Send an email to the Brazil embassy your country and report the injustice that the brazilian courts are making with this girl
    Release on Flavia?s accident and status of the process.
    ===================================

    The resignation is to stop the evolution.

    Thank you

    2007-11-07 | 17:02:24
    Bloggadress: http://sverdades.blogspot.com

Kommentera inlägget här: