Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Tänk att jag.....

Kategori: Allmänt

....fick rätt för en gångs skull!
I går kväll så tyckte jag att det såg ljusare ut ute och det gjorde det på grund utav att det snöade!
Jag gjorde alltså helt rätt som åkte till kyrkogården i går i stället för i dag.
Det har kommit drygt fem centimeter och det är väldigt fint ute.
Synd bara, att det är varmgrader så det lär väl tina undan ganska snabbt.
Byrackan, han är inte glad över snön, han blir ju våt om tassarna!!
Vi var ute på en promenad i morse, men vi hade inte kommit så långt förrän han tvärvände och ville hem och eftersom han hade "gjort ifrån sig" så gick vi väl hem igen då....
Han ser riktigt förnärmad ut när jag öppnar dörren och vill att han ska gå ut och det tex. regnar, han brukar titta på mig precis som om jag vore helt korkad....ska JAG gå ut i det här vädret..
Nej du!
Då blir det till att "dra" ut honom i kopplet, förut när han hörde, då kunde man ju locka och pocka tills han följde med, men nu..
I går kväll, när jag satt och tittade på tv (isprinsessan) så knackade det på dörren...utanför stod det två killar i tolvårsåldern och sa slött.."bus eller godis".. ja, sa jag det får väl bli bus då för jag har inget godis, nähä sa de och så gick de.
Här kommer de och knackar på, inte utklädda och de såg helt "frånvarande" ut på nå´t sätt, ungefär som vid påsk då det kan komma ungdomar och bara knacka på för att tigga..
Är de utklädda och har lagt ner lite kreativitet, ja då kan de få någonting utav mig, men det får vara nå´n måtta..
Usch, jag är nog en riktig "surkärring", kanske är jag "gatans skräck", inte vet jag...
Men, jag gillar inte när det kommer så stora "barn" och tigger!
Inte busade de heller....
Förresten, filmatiseringen utav boken isprinsessan, skriven av Camilla Läckberg verkar vara bra.
De har hitintills fått med allting tycker jag och jag ser fram emot nästa fredag.
Nej, nu ska jag ut och borsta av bilen..
Ha dé! / tant raffa

Kommentarer

  • Garbo säger:

    Ja det var väl väl det att dom inte busade,tex ägg på fönstrena,inget kul!
    Nä här är det bara grannungarna som vågar ringa på för dom känner våra hundar,andra backar vid grinden eftersom den stora har en väldigt mörk skällig ton som ett avgrundsvoff ungefär! :0
    Så ska dom kasta ägg här så får dom kasta låååångt! ;)

    ha nu en skön söndag! :)

    2007-11-04 | 08:17:44
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Åsa säger:

    Kan förstå, att er stora hund kan uppfattas som en "best"..men de flesta fattar inte att det ofta är småhundar som är ettriga i stället.
    Ja, inte är min byracka nå´t att "bussa på" folk, han skulle inte veta hur man gjorde...har aldrig hört honom morra åt en människa, bara mot den där höglöpande tiken för en massa år sedan.
    Hoppas att du/ni har det bra/ kram

    2007-11-04 | 09:07:47
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Annaa M säger:

    Dessutom kom de på fel dag. Halloween är den 31 oktober, men det verkar vara stört omöjligt för svenskar att lära sig det. Skulle aldrig ens öppna för stora barn som inte ens orkat klä ut sig - bra med titthål i dörren!

    2007-11-04 | 22:14:47
    Bloggadress: http://www.annaamattsson.blogg.se
  • Åsa säger:

    Jamen Annaa, det är ju likadant vid påsk, det springer påskkärringar ända från skärtorsdagen till påskafton, det är någonting som faktiskt retar mig en smula...
    Jag vet också att halloween är den 31 oktober och då hade jag godis hemma, så de fick skylla sig själva att de inte kom på rätt dag (och var utklädda) för hade de gjort det så.....

    2007-11-04 | 23:55:42
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: