Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Blåsigt...

Kategori: Allmänt

...är det i dag, det är inte så kallt och det är uppehåll, men det blåser som sagt ganska friskt.
Det var ju ett riktigt skitväder i går, Sälen fick över en decimeter snö och det var trafikkaos som det alltid blir...
Men i dag så skiner solen från en klarblå himmel och det är riktigt vackert ute.
Fredag är det också, det är väl skönt antar jag, ja, jag menar för alla som jobbat hela veckan och har ledigt i helgen.
Själv ska jag hämta maken på Västerås flygplats i morgon eftermiddag, det ska bli roligt att ha honom hemma ett tag igen ( det blir i alla fall till nästa söndag) -man får vara glad åt det lilla,sa flickan..
Blåst ja, jag har ju en byracka, han är av rasen whippet, ser ut som en mindre greyhound och väger omkring 10 kilo.
När vi var ute på morgonpromenaden så lyfte han nästan utav vindbyarna och han blev så sur..
Hoppas, att det har mojnat lite till vi ska ta nästa promenad annars så släpper jag ut honom i trädgården så han får "göra ifrån sig".
Det kan vara lite läskigt ibland när man är ute vid stark blåst, det knakar oroväckande i vissa höga träd och man kan inte veta om de verkligen pallar trycket och står kvar.
Efter ett riktigt blåsoväder så brukar det ligga en massa grenar på backen som blåst av, man kan aldrig vara säker, rätt som det är får man väl en gren i skallen...
Nej, nu ska jag ta och göra lite lunch åt byrackan och mig.
Ha dé! / tant raffa

Kommentarer

  • Anonym säger:

    repetition är lärandets moder, det är bara att fortsätta att göra fel,
    bonde söker fru, vad säger man? kanske roligare än kommunalkamrerer (om det finns några) söker fru, eller brandman - eller polis, man får ta det som det är!
    snön kommer tidigt - javisst.
    paltbröd och fläsk - med vitsås, det är grejer det, bättre än det nya franska köket - med stora tallrikar och lite (konstlad) mat! patéer är inte min bästa gren!
    sen man ätit blir det paltkoma - på soffan!

    2007-10-12 | 18:48:57
    Bloggadress: http://latmasksamtal.blogg.se
  • tant raffa säger:

    Jadu, "paltkoma" lär det nog bli för maken, han har ju ätit engelsk mat i några veckor så magen får nog en smärre chock.
    Ha dé!

    2007-10-12 | 19:25:13
  • Lena säger:

    Åhå... är det här du huserar!?
    Har lite att läsa igen ser jag.
    Nu har jag varit ute och tagit kort på Älskade sambons skidträning, första på snö! Det är ett fasligt skickande av bilder, han och mina två döttrar ska åka Kortvasan nämligen....
    /Hörsas

    2007-10-14 | 10:16:20
  • tant raffa säger:

    Helt otroligt, att vara ute och skidträna på snö i mitten på oktober!
    Men, det kanske inte ät så ovanligt uppe i Boden?
    Häftigt att de ska åka kortvasan, det är ju tillräckligt långt tycker jag....

    2007-10-14 | 11:17:25
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: