Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Ja, då har man...

Kategori: Allmänt

....blivit förkyld också...
Det är inte klokt, vad fort en förkylning kan komma, ena stunden känns det bara lite "kli" i näsan och helt plötsligt är det omöjligt att andas genom den.
Har även feber och ömsöm svettas eller fryser jag.
Har gjort eld i kakelugnen så att jag kan ligga på soffan och mysa i kväll när jag tittar på tv.
Byrackan han är fortfarande sned, kanske inte lika mycket, men jag tror att det kommer att gå över.
Han är som en valp ibland, speciellt när han ska sno nå´t gott från lilla prinsessan, då ser man inte att han är lite "klen".
Lilla prinsen har varit på hörselundersökning i dag och det visade sig att han har nedsatt hörsel på vänster öra.
Det var alltså inte så som jag brukar säga, att "öronen tycks du bara ha till prydnad".
Få se, om han behöver hörapparat framöver, det är ju tur att de är så små nu för tiden.
Men, är det "bara" hörseln och förkylningsastma som blivit på grund utav hans förtidiga födsel så får man väl vara tacksam.
Han var ju väldigt sjuk och låg i respirator som nyfödd och hade syrgas till han var över fem månader.
Tycker, att han har vuxit på sig och har blivit en stilig "pojk", mormors lille prins...(Världens vackraste).
Han har faktiskt vuxit ifrån många jämnåriga pojkar, det trodde man inte när han var liten, trodde nog att det skulle ta flera år att komma ikapp.
Nu ska byrackan och jag äta lite middag, det får bli rester, orkar inte laga nå´t annat.
Ha dé! / tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: