Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Skavsår.....

Kategori: Allmänt

....i öronen har jag nästan fått i dag..
Helt otroligt, vad mycet "prat" det finns i en liten femårig kropp!
Kam garantera, att risken för att somna vid ratten..den är minimal.
Lillprinsen och jag har ju skjutsat morfar/maken till flyget i Västerås och prinsen var med som sällskap.
När han inte pratade så sjöng han och det var gamla hederliga barnvisor och när de började sina så blev det egenkomponerade..
Han är sååå otroligt lik sin moster, när hon var i samma ålder så frågade en bekant till familjen henne om hon aldrig kunde vara tyst...nej, sa hon och fortsatte prata...
Hon sjöng också, oftast egenkomponerat och det var hur fantasifullt som helst, häftigt!
Nu ser jag samma tendenser hos lillprinsen och det gör mig så lycklig för sång och musik ÄR roligt, speciellt när man är barn.
Se bara på Mora Träsk, de håller på fortfarande, de var vi och tittade på när mina barn var små, (den äldsta dottern är 31...)
Nu är det barnbarnen som sjunger till Mora Träsk!!
Lilla prinsessan, hon tjatar hela tiden om "moja tesk" och hon är drygt 2...
Snacka om att komma på ett bra koncept.
Nu ska byrackan och matte ta en liten promenad, det kan behövas efter att ha suttit i bilen flera timmar.
Ha dé! tant raffa

Kommentarer

  • Anonym säger:

    barn är också människor, dom är - som dom större, fast dom är kortare, men ibland klokare, jag har svårmod, gifflarna sundsvall förlorde den livsviktiga matchen mot degerfors med 1-0, allsvenskan blev plötsligt mycket avlägsen, en svår bortamatch kvar!

    2007-10-21 | 20:22:19
    Bloggadress: http://latmasksamtal.blogg.se
  • SolSkuggan säger:

    Hahaha.. Vet precis vad du vill säga. Bor själv i samma hus som mina tvillingbarnbarn. Grabbar på 6½år.
    De har också lite att brås på.. Deras mor en riktig liten pratkvarn som barn fick höra följande av sin morfar när hon var 5 år..
    Om du är ute en solig dag kommer du att bli riktigt solbrun på tungan lillvännen:)
    Önskar dig en fin fortsättning på söndagskvällen.

    2007-10-21 | 21:04:38
    Bloggadress: http://solskuggan.blogg.se
  • tant raffa säger:

    Ja du "latmasken" det är inte lätt det där med sport, själv är jag så totalt "puckad" att jag inte ens vet vilken sport du menar...(förlåt)
    Att de "små människorna" är kloka, det har jag verkligen fått bevis på denna helg.
    Jag är övertygad att det beror på att de "små människorna" är så otroligt logiska, önskar att jag hade en bråkdel utav deras logik.
    Hur är det? Har du torkat än?

    2007-10-21 | 21:45:01
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • tant raffa säger:

    Tack solskuggan!
    Vad roligt att du har kommenterat, jag kollar din blogg så gott som varje dag, det är så roligt att läsa om erat jobb med allting.
    Ja du, jag trodde inte att det fanns någon som kunde prata mer än min yngsta dotter men....lillprinsen, han du..en dagisfröken frågade mig var han fått "allt prat" ifrån? Jag svarade..moster..
    Ha dé!

    2007-10-21 | 21:52:47
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Annaa M säger:

    Lustigt, mina barn har alltid avskytt allt vad vuxna som sjunger, skojar, trollar eller spelar teater för barn heter. Jag tror de alltid har varit för lite barnsliga eller vad man ska säga. Brist på aningslöshet kanske.

    2007-10-22 | 09:16:10
  • tant raffa säger:

    Kan hålla med dig, i en viss ålder så tycker ofta barnen att de vuxna är pinsamma, men är man drygt två år så härmar man ju allting.
    Femåringen, han har en fantasi som överträffar allt annat....
    Själv tycker jag att det är så häftigt att lyssna när han "kör igång".
    Vi kan även sitta och diskutera saker och ting och det är väldigt berikande (för mig i alla fall)
    Det är viktigt, att lyssna och att ta det han säger på allvar för det är ofta allvarligt för honom.

    2007-10-22 | 10:25:33
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Rutan säger:

    Mar Mora Träsk fortfarande de där åtsittande cykelbyxorna? De satt ofta på ett podium så att man just såg deras bredbenthet i stretchtyget. Barnen tänkte nog inte på det, men vi mammor!

    2007-10-22 | 11:31:46
    Bloggadress: http://rutan.blogg.se
  • tant raffa säger:

    Ja du Rutan, kortbyxor har de fortfarande fast inte så tighta, inte nog med att de kom på ett bra koncept, scenkläderna kostar inte mycket...

    2007-10-22 | 16:38:32
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: