Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Fem år....

Kategori: Allmänt

...Har mormors lillprins fyllt!
Tänk, vad tiden går, det känns faktiskt inte som om det var fem år sedan J och O ringde och talade om att de fått en liten son..Han var liten, bara drygt 1.200 gram och 39 cm. lång.
Han hade syrgas till han var fem månader men var ett energiknippe ändå.
Jag kommer så väl ihåg hur nervöst det var när de låg på lasarettet, varje gång dottern ringde hem så fick jag hjärtat i halsgropen och tänkte, att det hade tillstött någonting.
Men, mormors lille prins, han har alltid varit en fighter och alltid till glädje för oss.
Nu var jag på kalas en gång till i går och det var väldigt många presenter vill jag lova.
Den allra bästa presenten var nog att moster och "morbror" kom, det var ingenting som var väntat utav prinsen, de bor ju en bit bort.
Jag ska snart åka över till dem och vara hemma med lilla prinsessan när prinsen ska till dagis för hon har feber och är allmänt hängig och modern ska jobba eftermiddag/kväll.
Ute så är det ihållande regn och inte mer än + 8 grader, det är verkligen höst.
Nej, nu så ska jag ta byrackan på en promenad vare sig han vill eller inte ( han gillar INTE regnväder)!
Ha dé! / tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: