Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Har suttit och....

Kategori: Allmänt

....läst en del bloggar nu på förmiddagen och kan inte låta bli att bli konfunderad.
Det är så många som gnäller om att det är så svårt att skriva blogg för "man vill ju vara anonym" och det blir problematiskt ibland...Men va f-n!
Det är väl ingenting att gnälla om! Man skriver väl om det man tycker är aktuellt och intressant och utlämnar sig själv precis så mycket som man själv vill.
Om det är så, att man tycker det är jobbigt när man "avslöjat" för mycket om dig själv och ev. familj, ja då är det väl bara att sluta blogga....eller hur?
Själv så tycker jag att det är skönt att få "gnälla av mig" i bloggen, det spelar inte mig någon roll om det är någon som tycker att det är innehållslöst eller enbart skit, jag gör det för min egen skull.
Jag måste erkänna, att det har varit skönt att ha bloggen under sommaren då det varit en väldig turbulens runt omkring mig.
Att kunna sätta sig och skriva det som man kanske har svårt att säga i ord, det har känts jätteskönt.
Att jag sedan har retat upp en del, det skiter jag högaktningsfullt i!
Det är MIN blogg och jag skriver det JAG vill, passar det inte, ja, då behöver man inte läsa..
Men, att skriva blogg och sedan ångra sig, det tror jag är väldigt vanligt.
Jag ångrar ingenting utav det jag har skrivit, önskar istället att jag hade förmågan att uttrycka mig och kunna få ner det på pränt.
Men, det är roligt med bokstäver och att försöka skriva så att åtminstone jag förstår vad jag menar.....
Ute blåser det för fullt, det har molnat på så jag ska ta och gå en sväng med byrackan, han är lite trött i dag så det blir ingen lång promenad.
Ha dé! / tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: