Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

I dag var...

Kategori: Allmänt

....jag med om någonting som jag med min knäppa humor tyckte var roligt.
Jag och byrackan var till Insjön en sväng, där var jag in i en mataffär för att handla.
Där i affären stod en utav de anställda och bjöd på sallad gjord på bla. färsk spenat och fetaost.
Man blev serverad på små pappersassietter och så fick man en liten plasttedsked....
En kund kommenterade detta, att det är ganska svårt att äta sallad med en sådan liten tesked, till svar fick hon att...det var det enda de hade att tillgå...Snett bakom honom ca. två meter ifrån så var hyllan med engångstallrikar, muggar OCH bestick!
För mig så är det situationskomik och jag bara älskar det!
Alltså, hur dumt är det inte att svara en kund så i en affär som säljer bestick...
Ja, ja, vi var också förbi en "loppis" som heter Tulavippan, där finns det alltid någonting att köpa om man vill.
Det är otroligt hur mycket skit det går att sälja tydligen, men över lag så är det ganska bra grejor där.
Det är alltså privatpersoner som får hyra hyllplan till sina grejor och sen så sköter Tulavippan om försäljningen,( till en viss procent förstås)
Det är ju ett jättesmart koncept, man blir av med det man vill sälja men slipper stå där själv.
Det knackade på dörren alldeles nyss, det var två pojkar som undrade om jag ville köpa jultidningar och det gjorde jag ju förstås....inte för att jag behövde, utan för att jag gillar när barn och ungdomar är kreativa och jag tycker om att uppmuntra dem.
Nu blir jag ju nästan 300:- fattigare på grund utav det men....jag röker ju inte längre så jag får väl låtsas att det är cigarettpengar... Med dagens cigarettpriser så är det inte mer än sju askar..
Nu ska jag och byrackan ta en promenad, det börjar redan att skymma litegranna och klockan är inte sju ännu.
Ha dé! / tant raffa

Kommentarer

  • Anonym säger:

    jultidningar köper vi av alla barn som bor i bostadsområdet (om vi känner igen dom)!
    fast det är inte mycket spännande, som erbjuds, men det är underordnat den sociala interaktionen (tror jag)

    2007-09-08 | 20:13:21
  • tant raffa säger:

    Nej, det är inte så spännande, men det handlar ju om att vara solidarisk, att beställa vare sig man behöver eller inte...

    2007-09-09 | 00:25:19

Kommentera inlägget här: