Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Lillprinsen....

Kategori: Allmänt

....fyller fem år på söndag, men i dag har han haft kalas för sina kompisar.
Det var fem pojkar (den sjätte var bara sju veckor gammal) och så var det lilla prinsessan förstås.
Alltså, det var en decibell så hög att man trodde inte att det var sant!
När man väl fått relativt tyst på två så börjar några andra att busa och sén är det igång för fullt igen.
Jag kan förstå att en del dagispersonal har öronproppar hela dagarna.
Inte undra på, att barnen när de kommer hem fullkomligt skriker när de ska prata.
Lilla prinsessan, hon hade fullt upp med sina dockor, det var ju en baby där och hon kunde ju inte vara en sämre mor än babyns mamma så ni må tro att hon grejade.
Det är så roligt att studera henne när hon på fullaste allvar försöker få dockorna att sova, dockvagnen den ska skakas och dockorna, de bara skriker, det är många suckar och stön från dockmamman innan de äntligen somnar.
Byrackan, han fick stanna hemma, jag förstod att det skulle gå vilt till, inte för att han skulle ha hört det, men det var ett fasligt springande och jagande och det vore grymt att utsätta honom för det.
Nu ska byrackan och jag ta en promenad så han får "kissa ifrån sig" innan natten.
Ha dé! / tant raffa

Kommentarer

  • Anonym säger:

    att gnälla och känna sig kränkt, är en mänsklig
    rättighet.
    ett långvarigt äktenskap bygger inte - som många kanske tror - på tillIt, respekt och accepteranden av varandras hela personlighet, snarare på total underkastelse, om man råkar vara man...*L*...

    2007-09-05 | 19:55:32
    Bloggadress: http://latmasksamtal.blogg.se
  • tant raffa säger:

    Att få gnälla och känna sig kränkt måste väl vara en manlig rättighet i så fall, kan inte för mitt liv tro att en kvinna gör något dylikt...
    Vi kvinnor, vi är ju född toleranta, eller hur?
    Vi kvinnor, vi tiger och lider.....

    2007-09-05 | 23:45:40
  • Lilldotra säger:

    Ja... de är för söta de små liven! Tänk! Redan 5-årskalas! My god!!! Jag har för övrigt fått lära mig att kvinnans enda rättighet här i livet är att ändra sig... men jag håller nog inte med, eller jo det gör jag, eller nej... eller jo...! ;)
    Ha de!!! Krams!:)

    2007-09-06 | 20:24:12
  • tant raffa säger:

    Ja du mammas stumpa, det stämmer precis det, det är en kvinnas rättighet att ändra sig...eller?

    2007-09-06 | 22:12:31

Kommentera inlägget här: