Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

September...

Kategori: Allmänt

....är en vacker månad, det riktigt "sprakar" med färger ute i naturen.
Jag personligen tycker allra bäst om hösten, åtminstone som den är i år, idag har det varit +18 grader här hos oss,och det har varit strålande sol.
Förra hösten så var det inte lika färggrant, det blev kallt så fort att träden inte hann med, de tappade nästan löven innan de hunnit ändra färg.
Jag har varit ute på en längre promenad med byrackan i dag, det märks så väl på honom att han är gammal nu, han orkar inte så mycket.
När vi kom hem så la han sig och somnade på en gång, det brukade han inte göra...
Ja, ja, han tyckte nog att det var skönt att få gå en sväng.
Själv så tänkte jag mig ut i skogen, men det finns ju björn överallt just nu och jag har ingen större lust att stå öga mot öga med en så´n best.
I "min" skog har de sett tre stycken den senaste veckan så dit törs jag mig inte..
Förresten så klarar jag mig utan svamp, jag har ganska mycket torkad kvar sedan förra året men det är ju så skönt att gå där och spana och förhoppningsvis hitta lite.
Nu ska jag göra lite nytta innan jag sätter mig framför tv:n och slappar.
Ha dé! / tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: