Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Grillat...

Kategori: Allmänt

...har vi gjort i kväll maken, byrackan och jag.
Att det bara var +3 grader, det spelade ju ingen roll, har vi bestämt oss för att grilla, ja då gör vi det.
Men...jag måste ju erkänna, att det är mysigare att grilla ute i trädgården då det är avsevärt mycket varmare och man kan sitta med ett glas vin och vänta tills det som grillas blir färdigt...
Som det var i dag, så skulle vinet blivit alldeles för kallt för att vara gott...
Men, jag har en make som är en riktig marinadmästare, han kan verkligen göra god marinad, det skulle aldrig falla mig in att göra marinad så länge han är hemma...
Middagen blev god, grillat kött och bakad potatis, rödlökssmör och grönsallad och så en god pepparsås..mums...och till det ett gott rödvin...mums, mums...
Byrackan han tyckte att köttet var jättegott, han åt med god aptit.
Givetvis så grillar husse en köttbit speciellt till byrackan, man måste förstå, att de två de älskar varandra..ja, det finns inte ord...
Vi har tittat på körslaget nu i kväll och jag måste berömma Lotta Engbergs kör, de var ju helt suveräna, att kunna göra lions sleeps tonight så otroligt bra...Brolles kör var också jättebra tyckte jag.
Har haft lite svårt för Brolle jr och jag tror, att det beror på den där jäkla "tåten" han hade i luggen som hängde ner i ansiktet, det blev liksom som om jag bara fixerade vid den, men nu har han ju klippt bort "tåten" och då ser man ju honom som han är och han är ju bra...
Man är ju aldrig för gammal att kunna ändra på sig..
Nej, nu ska byrackan ut på en "kvällsspink", han börjar gå runt här som en "osalig ande".
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tania säger:

    Rödlökssmör låter ju hur gott som helst!! Hur för du?
    Kram

    2008-04-14 | 09:27:16
    Bloggadress: http://FruHattIgen.blogg.se/
  • TT säger:

    Nu längtar man ju extra mycket efter grillsäsongen! Sitta där och njuta av sitt vin medans mannen grillar, mmmmmm!

    2008-04-14 | 13:01:24
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se
  • Paula säger:

    Vi tänkte ha grillpremiär idag, nere vid sjön. En engångsgrill, tunnbröd, stekt ägg och grillkorv. Enklast möjliga.
    Men igår, då festade vi med en entrecote, o självklart köper vi så det räcker till jyckarna också, fattas bara!

    2008-04-17 | 14:02:22
    Bloggadress: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här: