Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

HURRA!!!

Kategori: Allmänt

...För våran byracka idag!
Ja, i dag fyller byrackan 14 år och jag måste ju säga, att han bär åldern med heder!
I går var jag och byrackan till Lugnet här i Falun, tänkte att han skulle få nosa på lite nytt...(ungefär som att läsa hänt i veckan..)
Då kommer det ett par springande, det är i skogen som vi var och det finns väldigt fina motionsspår där och de stannade, förmodligen för att hämta lite luft och de frågade hur gammal byrackan var...han fyller 14 år i morgon svarade jag och de blev paffa för de trodde att han var en valp....Ja, där ser man..
Han fyller alltså i dag och lillprinsen och prinsessan, de förväntar sig kalas och det ska det bli!
Jag ska hämta de små kungligheterna på dagis och sen åker vi hem hit och leker lite i trädgården tills modern kommer från jobbet, då ska vi grilla och efter det ska vi äta tårta.
Byrackan, han ska få en tårta som består utav rå köttfärs och leverpastej, tårtan ska barnen få göra.(Den blir inte så väldigt stor, han mår inte bra av för mycket protein)
Presenter ska det bli också, jag har slagit in grisöron i paket för byrackan han fullkomligt älskar att öppna paket.
Gud vá larvig man är... men...varför ska inte han bli uppvaktad, det blir ju vi andra på födelsedagen..
Här hos mig är det helt ljuvligt väder, solen har strålat från en klarblå himmel hela dagen och det var faktiskt varmgrader tidigt i morse så man kan nog säga, att våren är här!
Nej, nu ska jag ta och hänga ut lite mer tvätt på tork, bara det är ju ett vårtecken om nå´t..
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • www.dentatuerademamman.com säger:

    Vilken bra idé att ha ett hundkalas och låta ungarna göra en speciell tårta!
    Det är bra att fira lite då och då för att liva upp vardagen. :)
    Angående det jag skrev på min sida: Jag har skrivit ett mejl till en av skitsnackarna och förklarat delvis vad Jenny gjort. Jag har inte berättat exakt vad hon gjorde mot Jocke. På svaret så märkte jag att det inte spelade någon roll vad jag berättade, de trodde på Jenny i alla fall.
    Jag har drömt om att jag skulle samla alla berörda och berätta vad som hänt, men jag är för snäll antar jag.
    Det känns som om jag är en "bättre människa" om jag inte berättar för alla hur elak hon varit.En bättre människa än henne alltså, det ger en viss tillfredställelse.
    Men jag har allvarligt tänkt på att prata med Jenny och berätta min sida av saken och hur det påverkat mig i relationer till vänner osv.

    2008-04-21 | 16:18:56
    Bloggadress: http://www.dentatuerademamman.com
  • Åsa säger:

    Tror du att den där Jenny tar till sig något av det du säger...?
    Jag håller fast vid att du inte tjänar på att vara tyst, tänk på dig själv.
    Ha dé!

    2008-04-22 | 09:06:22
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Garbo säger:

    Grattis lilla byrackan på 14 årsdagen önskar jag o mina huliganer :)

    Voff Voff och Kram =)

    2008-04-22 | 09:32:06
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Åsa säger:

    Byrackan tackar allra ödmjukast för gratulationerna!
    Ha dé!/Kram

    2008-04-22 | 09:35:43
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Paula säger:

    Här i Ludvika hänger också tvätten på tork i solskenet!
    Hurra till byrackan! önskar alla fyrfotingar i pörtet!

    2008-04-24 | 18:46:25
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • //SoP säger:

    Oj, jag har visst inte varit här på några dagar- Grattis till Byrackan-14 år är en aktningvärd ålder!

    2008-04-26 | 19:41:49
    Bloggadress: http://sisterofpain.blogg.se

Kommentera inlägget här: