Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Solen har...

Kategori: Allmänt

...skinit från en klarblå himmel ända till nu.
För just nu, så kommer det faktiskt några stora regndroppar, de är stora så det blir nog inte så många.
I dag har det verkligen varit "vårlikt", jag har hängt ut tvätt på torkvindan för första gången i år.
Det är vår för mig när jag tvättar av torkvindan med såpvatten och gör den redo för säsongens tvättar.
Tänk, jag trodde inte att det skulle torka så bra för det är ju inte sååå varmt ute ännu, men de badlakan som jag hängde ut på förmiddagen är redan torra och nerplockade..
Det är otroligt, vad gott det luktar om tvätten när den fått hänga ute och den är ju inte skrynklig när man tar ner den heller....
Annars så har inte byrackan och jag gjort många knop i dag, vi har en som vi kan kalla "mellandag", man behöver det ibland och mina leder är inte som de ska vara just nu....
MEN det blir nog bättre, för sämre kan det inte bli!
Man ska ju inte klaga heter det ju, men ibland så gör jag det ändå, det blir ju inte bättre utav det, men det kan kännas skönt att få gnälla lite ibland.....
Byrackan, han tycker att livet är "gött" just nu, han kan gå in och ut som han vill eftersom jag har altandörren öppen hela tiden och det, det är livet...
Det värsta med att ha dörren öppen är att jag så här i början på våren får schasa ut fåglar från altanen varje dag, det kan vara lite knepigt ibland när de hinner få panik, ja då får man vara snabb..
Som tur är har aldrig byrackan brytt sig om att det kommer in fåglar titt som tätt, han brukade när han hörde bara lyfta lite på ögonlocket och sen så struntade han i om det var fåglar, katter eller annat som kom in.
Med andra ord, han har alltid varit för snäll, han har aldrig varit en vakthund om man så säger.........
(Fast, jag brukar ju kalla honom för min bodyguard!)
Nu ska vi (byrackan och jag) åka och handla för det är helt slut i kylskåpet och hur det än är så måste man ju ha mat.
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Garbo säger:

    Mina små jagar både fåglar samt mask! jodå det e sant :)
    Speciellt Greta hon m örona lägger huvet på sne o riktar in sina paraboler kastar sig med nos o tassar o fångar det som göms..*L*

    Krya på dina leder och stor Kram

    2008-04-17 | 08:28:41
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Åsa säger:

    Byrackan, han gillar också mask!
    Antingen så ska de "spisas" som de är eller användas som "deodorant" när de torkat lite...
    Visst är de äckliga ibland!
    Ha dé!/Kram

    2008-04-17 | 09:58:49
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Paula säger:

    Just det, nu vet jag vad jag måste göra! Köpa nya klädnypor! Undrar om jag ska satsa på trä eller plast i år? Förra årets plastisar gick sönder efter ett litet tag, när man tog tag och skulle öppna nypan så brast plasten...och de i trä kan börja rosta.,.hmmm vansinnigt allvarliga problem man tampas med,haha
    Ha en riktigt fin dag/Kramen

    2008-04-17 | 14:07:41
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Åsa säger:

    Ja du Paula, jag rekommendera träklädnypor, man blir så f-bannad när de i plast bara går sönder.
    Jag vet precis hur du menar när de brister...och det gör de ju hela tiden!
    Ha dé!/Kram

    2008-04-17 | 22:46:16
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: