Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Sommardäck....

Kategori: Allmänt

.....snöoväder!!
Typiskt, att det ska vräka ner en massa snö så fort man bytt till sommardäck!
Det slår tamejsjutton aldrig fel och det spelar ingen roll, när bytet sker...
Jag var tvungen att ta bilen nu på morgonen för jag skulle lämna in den på service och det var första gången den här säsongen som jag fick sladd och det enbart för att jag inte hade vinterdäck!
Nu inser jag verkligen nödvändigheten utav vinterdäck, har liksom aldrig funderat över det egentligen, det blir vinter och vinterdäcken åker på och man åker med dem tills det blir "lagligt" att byta och då gör man det.
Skulle det då komma en "snödimp" så kan man ju låta bilen stå, för man vet ju att snön inte kommer att ligga kvar särskilt länge.
Men som sagt var, i morse var jag tvungen att ta bilen och det var faktiskt riktigt otäckt..
Det snöar fortfarande och är nå´n minusgrad så när jag ska hämta bilen så blir det nog sista "körningen" tills snön är borta.
Men, det snöade i Borås också, det sa maken när vi pratade med varandra i morse och "där nere" har väl de flesta bytt till sommardäck redan så det kan ju vara väldiga trafikproblem.
Byrackan, han trodde nog inte sina ögon i morse när han var ut i trädgården, han undrade säkert var alla självdöa maskar tagit vägen, ja de som han tycker luktar så gott att han rullar sig i dem....blääää..
Det är ett riktigt skitväder tycker jag, men man får väl göra det bästa utav situationen, jag ska göra en brasa i kakelugnen och sätta/lägga mig i soffan med en god bok och en kopp kaffe.
Byrackan, han kommer säkert att ligga så nära matte han någonsin kan och riktigt mysa.
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Garbo säger:

    Haha precis som här då,det slår aldrig fel att efter biltvätt kommer----regnet! såklaaaart!
    kakelugn låter inte fel,har vi tur i veckan så kommer våra byggisar o monterar in braskamin åt oss oj vad göttigt det ska bli :)

    Ha d på dig du med Kramen :)

    2008-04-07 | 10:28:55
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Åsa säger:

    Ja, en braskamin är ju inte heller fel...det är mysig värme och det är lugnande med eldstäder tycker jag.
    Byrackan och jag har haft det riktigt gosigt må du tro.
    Ha dé!/Kram

    2008-04-07 | 15:32:07
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Paula säger:

    Haha, då skyller jag på dig för detta usla väder! Man kan ju självklart inte byta däck nu, då kommer ju snön! Vi har vinterdäcken kvar, gubben åker mycket i jobbet så det ska verkligen vara vår innan vi byter.
    Själv skjuter jag upp dagens långpromenad med jycken...suck, en halv timme åt gången, snart sitter hon väl med benen i kors..
    Nä Paula, samla ihop dig, du smälter inte!

    2008-04-09 | 15:03:33
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Åsa säger:

    Nästa år ska jag inte lägga om däcken förrän sista april, det lovar jag....
    Just nu så snöar det YMNIGT...
    Ha dé!

    2008-04-09 | 19:06:36
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: