Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Om gud vill och....

Kategori: Allmänt

...teknikens under fungerar som det ska så.... Sitter just nu vid min egen dator och ska göra ett litet blogginlägg, få se, om det håller.. Har ju inte haft tillgång till min dator på flera veckor och jag måste erkänna, att det varit tomt. Maken var ju till England på jobb, han skulle vara där i en vecka, men som vanligt blev det mycket längre, det blev fyra veckor! Under den tiden så hade jag inte nå´n dator hemma som fungerade och jag fick låna dotterns några gånger, men det blir inte alls som när man har sin egen. Byrackan, han mår bara bra, vi har varit på en "minisemester" till Stenungsund eftersom maken var dit på jobb i tre dagar och vi fick bo på hotell byrackan och jag... Vi bodde på Stenungsbaden, det var ett jättefint hotell helt i marin stil och alldeles nyrenoverat. Det som var lite synd, var att så fort byrackan var ensam en liiiiiten stund så skällde han och när jag var och åt frukost fick han sitta i bilen för där var han tyst. Man blev ganska så begränsad eftersom det var ett fruktansvärt dåligt väder, det regnade tamejsjutton på tvären och det blåste full orkan! Men, vi fick ju bo på hotell gudskelov och det är ju inte helt fel med hotellfrukost.... Nu ska tant raffa vara lite social med make, dotter och de små kungligheterna som för tillfället är ute och hoppar studsmatta och är så osams man bara kan bli mellan varven (kungligheterna alltså). Hoppas, hoppas, att datorn fortsätter att fungera som den ska annars så blir jag tokig(are)... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Pia säger:

    Hej och välkommen tillbaka till cyberrymden! Där ser du, jag sa ju att du skulle bli beroende av skiten till slut;-)

    Micke hälsar och tackar för gratulationerna, jag mitt arsel glömde ju att svara på ditt sms igår skäms

    Det har varit tomt på forumet utan dig, ska du veta... det är visst du som håller igång det hela!

    Puss & Kram Pia o Micke

    2008-08-08 | 19:25:50
    Bloggadress: http://khemosabi.bloggagratis.se
  • Åsa säger:

    Vad kul att man har varit saknad...

    Skulle ju skickat kort till mosters "lille kille", men kom hem så sent på onsdagskvällen (från Stenungsund) att det inte blev av.

    Ja, det där med forumet, det verkar som om det är jag och Erika som skriver mest, hur nu det kan komma sig....

    Ha dé!/Kram

    2008-08-08 | 20:19:20
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Lena säger:

    JAAAA, NU är hon här igen! Det har varit tomt.....



    /Lena

    2008-08-08 | 22:10:48
  • Åsa säger:

    Roligt att höra att du saknat mig Lena, jag har saknat dig också!

    Ha dé!

    2008-08-08 | 22:21:31
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Pialotta säger:

    Lycka till med datorn.. det är en nödvändighet och visst har man mycket kul med sin lilla manick:-)

    2008-08-08 | 23:22:22
    Bloggadress: http://kafferasten.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Godmorgon! Håller tummarna för dig att det funkar nu med datorn! Länge!

    Inflammation i käklederna - ja, man lär så länge man lever! Ont som attans gör det i allafall!

    2008-08-09 | 08:20:17
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Garbo säger:

    Trevligt! att ha dig här in,hoppas datorskrället håller nu.

    Hotell mmm ja tackar ja! det e mysigt att få lite vardagslyx emellanåt :)



    /Stor kram och med hopp om resterande regnfri helg

    2008-08-09 | 09:08:19
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Åsa säger:

    Pialotta, Ragnvi och Garbo:

    Nu ska jag iväg och köpa lite nya grejor till datorn och sedan har jag bestämt att nu sjutton ska allt funka till 100%!

    Annars så är det väl bra allting, man ska ju inte klaga heter det ju...

    Ha dé!/Kram

    2008-08-10 | 11:50:05
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • mammamia säger:

    Äntligen hittade jag hit! Vad bra att datorn är fixad!

    2008-08-10 | 12:20:35
    Bloggadress: http://mammamias.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: