Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Det bidde inget...

Kategori: Allmänt

...strössel på lussekatterna, men däremot pärlsocker... Dottern hade inget strössel hemma så det fick bli pärlsocker istället och det gick ju lika bra, huvudsaken var ju att lillprinsen skulle slippa ha russin i och på sina bullar. De hade bakat i flera timmar och de små kungligheterna hade varit med hela tiden och de hade varit så duktiga så och fiiiina bakverk hade de gjort också! I dag har jag inte gjort många knop, det har varit ett riktigt "skitvär", det har snöat och regnat om vartannat och just nu är det ganska så halt ute så jag håller mig inomhus. Ska snart titta på finalen i *stjärnor på is* och jag hoppas att Marcus Fagervall vinner...jag är inte en sån som ringer och röstar, mycket för att jag retar mig på att Telia ska ha så mycket utav de pengar som kommer in på röstningen så jag hoppas ju att andra röstar fram honom....(snålt kanske).... Har ätit middag i min ensamhet och i kväll blev det bakad potatis med röra som bla. innehöll rökt kött och fetaost, det var ganska gott, men det är aldrig roligt att sitta och äta ensam, har man sällskap så smakar det ju mycket bättre. Nej, nu får jag önska alla en trevlig fortsättning på lördagkvällen! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Paula säger:

    Hej! Visst gjorde dom hållbara grejer förr! Numera hinner garantitiden precis gå ut så pajar grejerna! Hoppas dottern har glädje av manicken!

    Här har det snöat hela dagen, tog en paus i skidtittandet för en sparktur, det var toppenföre med nollan o lite lätt snöfall. Och så får jyckarna springa lite, märkte att Loppan inte var van vid det tempot...

    Här väntar vi på störtloppet även om det gick så dåligt igår för Anja...

    Imorgon blir en lika tuff dag, vi har snart träningsvärk i hela kroppen, hihi

    Kramen

    2008-12-06 | 20:30:23
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Ragnvi säger:

    Godmorgon! Och vann gjorde han Marcus du!

    Jag har inte följt det men såg igår...



    Hoppas din egen prins kommer hem snart!

    Kramen!

    2008-12-07 | 08:05:48
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Paula:

    Ni är ena riktiga "freaks" du och maken när det gäller skidsport och det tycker jag är kul.

    Jadu, de hushållsapparater som tillverkas i dag, de är ju förbrukningsartiklar tydligen, som du skrev...garantin hinner precis gå ut och så går sakerna sönder...

    Hoppas att du "hinner med" en sparktur i dag också.

    Ha dé!/Kram



    Ragnvi:

    Ja, han vann och jag tycker att han var en värdig vinnare, han har utvecklats så otroligt under de här veckorna så...

    Min "stora" prins, han kommer troligen hem efter nästa helg, det gäller att hålla tummarna...

    Ha dé!/Kram

    2008-12-07 | 09:09:03
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: