Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Det står inte på...

Kategori: Allmänt

...förrän tomten kommer på besök... Ja, det var ju första advent i går och så fort som veckorna går så... Helgen har varit ganska så intensiv, det brukar bli så när yngsta dottern är hemma på besök, det är mycket som ska hinnas med och tiden är begränsad. De små kungligheterna har varit med mormor mesta tiden för modern har jobbat och fadern (som egentligen skulle haft barnen) han var på kryssning med sitt jobb. Gissa om de små kungligheterna tjatade om att få gå över till loftet och väcka moster på lördagsmorgonen och när de fick tillåtelse av mormor, ja då var de lyckliga må ni tro! Vi har umgåtts alla tre generationerna i helgen och det är så mysigt och roligt, gissa, om jag har skrattat! Lilla prinsessan, hon är rolig hon, drar sig inte för att starta diskussioner om allt och ingenting, hon är sååå lik sin moster när hon var i samma ålder, det är häftigt! Fredagkvällen hade vi ju mys hemma hos kungligheterna och jag lovar, det dippades för kung och fosterland och jag tycker att det är så bra att de tycker om att dippa grönsaker för då blir det ju lite nyttigare i alla fall... (Vi hade givetvis disco också...) Dagen i dag då.... Ja...jag ska väl inhandla det sista i julklappsväg tänkte jag så att allt är klart.. Maken ringde nyss och han är på väg från Newcastle till London för att göra ett jobb innan han kommer hem och tar julledigt. Läste i min blogg från förra året vid den här tiden, då var han också i England och han kom inte hem förrän den 21 december så i år blir det förhoppningsvis tidigare. Förresten...Ljusslingan jag köpte (den längsta) på den har det slocknat ungefär en meter med lampor och jag har försökt att byta ut och fixa till det som krånglar och jag säger bara...... Jag får tamejf-n hjärnsläpp!! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Garbo säger:

    Näej! det e inte sant ju!

    våran slinga har ett par år på nacken (Rusta) och peppar peppar så lyser den än!



    Ha en fortsatt fin dag/Kram

    2008-12-01 | 08:52:04
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • åsa säger:

    Garbo:

    Har nyss satt upp en ny...köpte en på ICA Maxi och den var dyr, med lampor som inte var utbytbara och den har jag garanti på!

    Jag har bara haft otur med de billiga så nu bestämde jag mig att "snålheten inte får bedra visheten"....

    Ha dé!/Kram

    2008-12-01 | 12:24:13
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: