Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

En helt vanlig söndag...

Kategori: Allmänt

...är det.. Neeej...det är det väl egentligen inte.. För mig är ju en helt vanlig söndag en dag då jag oftast är ensam hemma och tycker att världen är ganska så tråkig! Nu har jag ju kära maken hemma och jag är alltså inte ensam och världen är inte så tråkig... Maken (den kraken,...nu rimmade jag) han är görförkyld och har feber så jag hälsade honom välkommen i klubben! Nu är ju jag feberfri och mår oförskämt bra, fast jag är ju snorig, men det finns ju nässpray... Men...alla vet ju hur sjuk en karl är så fort han blir förkyld.. Nu har ju maken feber så då är det ju väldigt synd om honom per automatik liksom.. Nejdå, jag ska vara snäll..det är synd om honom! Dagen idag har inte innehållit så mycket action om man så säger, vi har knappt varit utanför dörren..Jo, maken har ju varit ute och rökt ett antal gånger förstås, han kallar det för "att ta lite luft"... Så sjuk blir han nog aldrig att han skippar rökningen, men det är hans beslut och det lägger jag mig inte i. Just nu sitter han och tittar på en film på dvd och jag tyckte att den verkade lite "sisådär" så jag bestämde mig för att inte titta utan jag satte mig vid datorn istället. Ute är det kallt, det kommer säkert att bli en 15-20 grader kallt i natt där jag bor, det har varit kallt hela julen och hela helgen som varit, snart måste det väl bli lite varmare tycker jag. Uppe i Luleå tex. har de ju varmgrader, man måste ju erkänna, att visst är det väl konstigt... Normalt brukar det ju vara kallt norröver och varmt söderöver, men nu är det ju helt tvärtom! Igår kväll pratade maken med en kompis från Hudiksvall och där var det då +1,1 grad och här hos oss var det då -10 grader! Ja, det är inte bara tiden som är ur led.... Nej, nu ska jag gå in till maken och vara lite social...(hur nu det ska gå till...) Ha dé!/tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: