Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Frysen...

Kategori: Allmänt

...måste jag rensa ur och frosta av i dag... Ja, jag har beställt gris tillsammans med dottern (ekologisk hemuppfödning) och nu ska det visst slaktas så det gäller att göra plats. Vi ska dela på en halv gris och det kan ju bli ganska mycket kött och för mig som bara har en liten frys kan det bli trångt... Efter rensningen blir det en sväng till "tippen" för jag vet att det finns en massa som ska slängas, jag har en tendens att bara fylla på... Ute kommer det lite snöflingor dalande, det är fortfarande varmgrader (1,5) men snön som kom igår ligger kvar, det mesta i alla fall och det ser ju "vintrigt" ut.. Det är ju plaskigt ute, men det ska visst bli kallare så förhoppningsvis kommer snön att bli kvar. Kallt är det i London också, det hade varit frost i natt talade maken om och han fick skrapa rutorna på bilen i morse. Nej, nu ska jag sätta igång med frysen, då har jag att göra ett bra tag. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Fjäderlös Tvåfoting säger:

    Jag var också med om att mala ner en gris i helgen. Men jag slapp att skrapa rutorna.

    :-)

    2008-12-03 | 14:34:53
    Bloggadress: http://blogg.passagen.se/fjaderlos_tvafoting
  • Ragnvi säger:

    Hej Tant Raffa! Är du klar?! Då är du välkommen hit till nästa isskåp!

    Tack för dina rader hos mig, värmer så! Idag blev jag av med en tand också....grrr!

    Jag sparar också förra årets julkort - och skickar givetvis tillbaka!

    Kramen!

    2008-12-03 | 14:55:08
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Fjäderlös tvåfoting:

    Här hos mig mals det ingenting, använder inte så mycket fläskfärs..

    Ha dé!



    Ragnvi:

    Du vet väl vad man brukar säga.."en olycka kommer inte ensam"..

    Nejdu, det räcker med att frosta av en frys, det tar ju sån tid..

    Hoppas, att du mår efter omständigheterna bra.

    Ha dé!/Kram

    2008-12-03 | 18:38:58
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • lilldotra säger:

    puss till dig vackra mor!!!!!

    // L

    2008-12-04 | 00:24:02
  • åsa säger:

    Lilldotra:

    Puss på dig själv du!

    Ha dé!/Kram

    2008-12-04 | 08:56:11
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: