Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Lucy hette hon...

Kategori: Allmänt

...ja, grisen alltså... Det var tre grisar som var upkallade efter Dallaskaraktärer...JR, Sue-Ellen och Lucy och det var Lucy vi fick köttet från... Hon smakade alldeles förträffligt bra Lucy, det tyckte även de små kungligheterna (fast jag talade ju inte om vad grisen hette).. Nu åt de ju mest utav köttbullarna och korven som jag hade "garderat" middagen med, men de smakade köttet. Lilla prinsessan, hon är härlig, i går så kröp hon upp i mitt knä och liksom "borrade in sig" i min famn och så sa hon...du är så snäll mormor..tycker du sa jag jätteglad...mmmm, sa hon...fast min morfar, han är snäll han...!?!? Jaha, vad säger man om det? Det är ju jättebra, att hon tycker att vi båda är snälla och det sa jag till henne och jag talade även om för henne, att jag tycker att hon är snäll och då fick jag en smällpuss mitt på munnen av henne! Vi tittade på bolibompa igår kväll och när det började närma sig adventskalendern så ville lilla prinsessan gå och lägga sig... Jag undrade ju varför och då talade lillprinsen om att prinsessan var jätterädd för adventskalendern! Jag undrar ju bara...är inte adventskalendern till för barn..? Förresten så tycker ju jag att det är en dålig kalender i år, enligt min åsikt ska det vara tomtar och troll och "juligt", det finns ingenting utav det i årets kalender och inte är den avsedd för mindre barn precis. Nu finns det väl de som anser att adventskalendern inte är till för så pass små som 3,5 åringar, men se..det anser jag! Nu fick hon välja, om hon ville sitta i mitt knä och titta eller om vi skulle äta kvällsmat och hon valde det senare. Innan klockan var halv åtta så sov de båda små kungligheterna så sött så... Här hos tant raffa är det just nu en grad varmt, men det ska bli mycket kallare under dagen och det är redan snorhalt ute eftersom det var slaskväder igår kväll så det är ju tur att jag har varit och hämtat sand så jag har att sanda med, det är viktigt att det är välsandat vid postlådan så att inte tidningskillen eller postis halkar...(annars kan det bli dyrt). Nej, nu ska jag göra lite nytta, tvättstugan vill nog ha ett besök.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ragnvi säger:

    Hej på dig! Inte illa att få en smällpuss du!

    Håller med dig ang. julkalendern i år...skit!

    SVT kunde gott ha två stycken tycker jag! En för de mindre o en för de lite större! Så himla dyr avgiften är kunde pengarna räcka till det!

    Kramen!

    2008-12-09 | 12:18:35
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Garbo säger:

    Ja herrgud vilket skit årets kalender är,kunde dom inte ha lagt lite mera pengar o gjort det juligt och mysigt nä kallt hårt som i datafantasin ska det vara...vilket skit!



    Ja e dom inte underbara så säg! du e allt lyckligt lottad du som får pussar och pussar på dina små trollungar :)



    /Kram

    2008-12-09 | 12:28:11
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Paula säger:

    Hej! Sitter o ler o minns när vi hade egna grisar -96 och -97 Det var innan det onödiga förbudet att mata grisar med restaurangavfall (våra grisar mådde minsann utmärkt) och så slaktade vi dem till jul och bjöd på julbordet. Nu var de små grisarna makens barns favoriter, och det blev många tårar när de kom till oss från Stockholm för att fira jul och det var Caesar som låg på bordet...

    Förstår vilken glädje du har av barnbarnen, det är nog så jag blir lite avis över att mina bor där borta nära dig och inte lite närmare. Passa på att njuta av alla pussar och kramar, det kommer en tid då det inte är så självklart längre...

    Kram från pörtet

    2008-12-09 | 13:29:52
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Tycker att du har rätt angående kalendern, varför ska inte de minsta barnen också få titta på en julkalender som de förstår...

    Smällpussar, eller pussar överhuvudtaget, är något som lilla prinsessan är ganska snål med just för tillfället så gissa om man blir glad!

    Ha dé!/Kram



    Garbo:

    Du ska se, att du kommer att få smällpussar av dina barnbarn när den dagen kommer.

    Ha dé!/Kram



    Paula:

    Jag hade för mig, att det var något förbud som kom angående utfodring av grisar och nu fick jag ju reda på vad det var tack vare dig...

    Vet ju, att man inte ska namnge djur som man ska slakta, men det var uppfödaren som hade gett grisarna namnen (förra året hette de Inga och Olga).

    Jodu, det med pussar...lika bra att njuta nu, det står som sagt var inte på förrän det är slut med sånt..

    Ha dé!/Kram

    2008-12-09 | 18:08:45
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Hej igen! Blev lite slirigt ikväll, inte på vägbanan men i skallen på mig! Jag SKREK saker ikväll som skulle ha sagts/skrikits i åratal till svärmor av alla...ingen annan vågar!

    Kramen!

    2008-12-09 | 22:27:37
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Det måste ju "koka över" till slut...

    Hoppas att ni är vänner nu i alla fall.

    Ha dé!/Kram

    2008-12-10 | 14:06:40
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Anonym säger:

    kloka de är, barnen. Lillsessan... människokännare och hittar strategier för att må så bra hon kan OCH talar om för människor som betyder mycket att de gör just det... vi kan lära oss MASSOR av de små storauniversumsvarelserna minsann. Ser framemot att lära mig mängder nu under julen. Längtar.

    puss puss och klem

    //Lilldotra

    2008-12-10 | 14:40:18
  • åsa säger:

    Lilldotra:

    Puss och kläm på dig själv du!

    Ha dé!/Kram

    2008-12-10 | 17:10:21
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Meeen, vill se en bild av adventsgranen!

    Kramen!

    2008-12-11 | 17:13:27
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Och nu gick vi om varandra du! Hi, hi!



    Tror alldeles säkert att min svärmor går till historien...grr!

    2008-12-11 | 17:16:58
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här: