Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Man ska ju inte bli ....

Kategori: Allmänt

....förvånad... Inte nog med att Tomas Quick hävdar att han är oskyldig till de brott han erkänt, får han resning och förklaras oskyldig, ja då kommer han att få miljonersättning från staten (oss)! Om han nu ljugit, ska då staten (vi) betala honom för det?? Vad har inte han kostat staten (oss) under alla dessa år som han suttit på Säter?? Det rimligaste vore väl att det drogs av för kost och logi samt vad vårdpersonalen kostat som varit med honom dygnet runt i alla år...(då kan jag lova, att han blir ersättningsskyldig.) När man inte trodde att det kunde bli mycket värre, ja då står det i tidningarna att Blondinbella ska få ett eget program på tv 400..! Visserligen bara tre minuter varje dag, men va f-n! Som om inte det räckte så läser man att Linda Rosing också ska ha ett eget program och inför detta så har hon botoxat lite här och där och säger...jag har aldrig varit så här snygg förut...!? Jag personligen tycker ju att hon är ful, hon har ju så mycket botox i läpparna att det ser ut som om hon nyss gått en boxningsmatch och fått massor med stryk! Snacka om falsk marknadsföring.... Men, men, det finns säkert de som verkligen ser fram emot dessa program och jag säger bara det...smaken är som baken...delad..och tur är väl det! Tur att man är gammal... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Garbo säger:

    Ja herregud ja det som visas på Tv speglar verkligen dagens samhälle,"stort hus ingen hemma"

    KalleAnkaPlutmunRosing ska dejta vanliga killar hej o hå tror inte dessa killar är så vanliga när det kommer till kritan...INte e hon snygg o inte mart heller en vilsen tjej.



    TQ ja han borde få betala notan för i vilket fall så är han störd!



    Jadu i våran stad som består av en viss folkgrupp så har FP motionerat om att döpa om gatorna till deras språk!!! alltså allvarligt det e nått väldigt stört i denna stad och sverige i stort.

    Döpa om våra gator till deras personliga namn! må detta aldrig gå igenom,det är en folkstorm som går genom staden nu.

    Nu får det va nog!



    /Kram i julpysselstöket

    2008-12-17 | 09:39:17
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Paula säger:

    Jamen du, visst är det!...tur att man är gammal....i alla fall om man ser till vilka som är dagens frontfigurer. Angående Qvicken måste jag säga att jag inte ens orkat läsa hela artiklarna, jag blir bara spyfärdig. Nu ska dom släppa Valjakkala också, få se hur det går, han har ju redan missbrukat förtroendet han fick när han var på permission.

    Kan också tala om att här regnar det nu, har så gjort från o till hela dagen, dötrist! Kan man aldrig få det som man vill h a det?

    Ikväll ska visst bönderna välja sina partners, jag tycker inte det verkar riktigt säkert att det blir någon hållbar kärlek i årets upplaga.

    Nä, ska börja med julköttbullarna, inte så betungande, men lika bra att få det gjort

    Kram

    2008-12-17 | 16:07:02
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Garbo:

    Ja, man ska ju inte bli förvånad i dagens Sverige...eller är det Sverige vi bor i..?

    Kan förstå att ni som bor i Södertälje har tröttnat ur, det hade jag gjort för länge sedan.

    Ditt inlägg på din blogg är skitbra skrivet tycker jag, heja dig!

    Ha dé!/Kram



    Paula:

    Min åsikt angående Quick och Valjakkala är ju..lås in dem och kasta nycklarna så långt det går!

    Ha dé!/Kram

    2008-12-20 | 09:07:33
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: