Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Nu är maken inbokad...

Kategori: Allmänt

...för hemresa på onsdag och gissa om han längtar hem! Det är sjätte veckan som han är borta nu och det börjar bli lite tråkigt faktiskt... Han blev så glad när jag talade om att jag gjort ättiksströmming i dag och det gjorde nog hans hemlängtan ännu värre, något sådant förekommer inte där han är och jag tänkte ju fjäska lite för honom...ja, det finns så pass att det räcker till jul också. Maken och "mågan", de älskar allt som har med fisk att göra, de skulle nog nöja sig med enbart sill i alla dess former på julbordet, men vi andra vill ju ha lite annat också. Lillprinsen och jag har gjort en lista, han fick tala om vad som skulle finnas på julafton och jag skrev: "prinsesskorv", köttbullar, potatis, julgodis, julmust i glasflaska (28 cl. flaskor), julklappar...jamen..skinka sa jag..okey sa han, det kan vi väl ha då...ska vi inte ha revbensspjäll också frågade jag..njaaa tyckte han, det behövs ju inte för vi har ju "prinsesskorven"...men..du kan ju få bestämma du mormor om du vill.. En får tacka! Julgran ska vi ha och julmys...visst är det väl härligt att han önskar sig julmys och han sa, att det kommer vi ju att få eftersom vi är hemma hela familjen tillsammans. Julklappar önskar han ju (annars vore han väl inte normal) och jag vet en julklapp som jag kommer att få av honom...ett R..ja, ett R.. Det är så att lillprinsen har lite svårt med R och vi tränar enligt logopedens instruktioner och han tycker nog att mormor är tjatig, men det har gett resultat, nu är han riktigt duktig men det kan vara svårt att komma ihåg hur man ska göra och låta alla gånger. Nu önskade jag mig ett R och han ska säga det i handen och skynda sig att lägga R:et i ett paket och sedan slå in paketet till en julklapp som jag ska få på julafton och jag ser verkligen fram emot det. Här hos mig har det snöat lite idag och det är så fint så ute och jag hoppas ju att snön får vara kvar över julen, det är ju onekligen mycket mysigare med en vit jul än med en grön. Nej, nu ska jag äta lite middag, få se vad som finns att "tjoppa ihop"... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Paula säger:

    Hej! Min dotter hade också lite uttalsproblem som liten. Hon var ett par år gammal när vi flyttade till Sverige, och när hon var tre så började mamma (jag alltså) sällskapa med en pojke som hette Per. Päl blev det ju i hennes mun...

    På dagis (finskt) hade dom en fin ramsa som hon skulle lära sig, den innehöll alla bokstäver hon hade problem med, det var nog s också tror jag, och det gjorde susen!

    Härligt att du snart får sällskap hemma!

    Kram

    2008-12-11 | 18:58:40
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Paula säger:

    Glömde säga att Loppan är ju en tjej! Men det kallas kastrering även på tikar när man plockar bort allt. Sterilisering kallas det visst när man bara klipper av äggledarna.

    2008-12-11 | 20:42:40
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Mai säger:

    Lilla du...när du skriver om mat, så riktigt rinner det längs kinderna på mig...på insidan alltså!

    Jag vet ju hur god din kyckling är...kan bara tänka mig resten...fan jag har bara naturell yoghurt hemma!!



    Puss från Syster

    2008-12-11 | 21:35:55
  • TT säger:

    Åh, vilket charmtroll... slå in ett R i paket! :o)

    Skönt att maken kommer hem så långt före jul!

    Vi har också snö men det är slaskvarning till min stora sorg.

    2008-12-11 | 22:07:20
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • åsa säger:

    Paula:

    Det gäller ju att träna och träna, visserligen så blir det ju tjatigt, men...

    Nog vet jag att Loppan är en tik, men jag menade att det kanske har samma effekt på tikar som hanhundar.

    Ha dé!/Kram



    Mai:

    Hejsan på dig lillasyster!

    Ja, det är bara att komma hit så får du mat också...

    Ha dé!/Kram



    TT:

    Ja, det är skönt att han kommer hem en vecka innan, förra året kom han den 22:a..

    Att få ett R i julklapp, det tror jag inte det är många som får och jag kommer att bli så glad så.

    Ha dé!/Kram



    2008-12-12 | 09:14:55
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Lena säger:

    Skidor???

    Åka skidor????

    Vem då????

    Jag????





    ?????



    Nädå, jag skojar ju förståss... skidor, pjäxor och stavar är inhandlade för en ordentlig penning, dessutom så såg jag i dag i tidningen att de hade "julpris" de kanaljerna på mina grejer - idag - kunde de inte ha gett mig det priset i måndags??? Skitaffär. Å ändå så kommer jag att gå dit igen, å igen, för det är Bodens enda sportaffär....



    Så nu attans ska det bli, kanske redan nu i helgen sedan älskade sambon smort på "därför lämpliga smörjor".....



    Luciahälsning från Boden

    2008-12-12 | 09:36:25
    Bloggadress: http://momma.blogg.se/

Kommentera inlägget här: