Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Retro...

Kategori: Allmänt

...ja, jag säger bara...retro.. Alltså, min äldsta dotter undrade om jag hade någon hushållsassistent och tänk, det hade jag! Jag har faktiskt en orangefärgad Hugin som är inköpt 4 oktober-79 OCH som fungerar som den ska! I dag har jag plockat fram den (den har stått i källaren i måååånga år), jag har gjort rent den och testat funktionerna, man kan inte säga annat, än att det var bra grejor de gjorde förr, visserligen låter den som bara attan, men in´t gör hä nå.. Att den var inköpt 4/10-79, det minns jag så väl för jag fick den i 25-årspresent.. Jag har även skickat med en elvisp som har nästan samma färg som assistenten, men är ett år äldre och fungerar utan problem, den är inköpt 5 juli-78... Är inte det retro, ja då vete sjutton... Ska bli intressant i morgon att få höra, hur dottern tycker att assistenten funkar för hon och de små kungligheterna ska visst baka lussekatter. Nej, nu ska jag göra lite nytta innan jag ska hämta min lille prins på fritids. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ragnvi säger:

    Hej på dig! Eller är du ute o kör?

    Nog är dina grejor retro! Och håller med dig; var bättre förr! Dagen efter du fick din elvisp föddes min son...onödigt vetande!

    Det är nog för dig som med mig o många andra; för lång tid med vaknätter och då blir man så trött till sist!

    Kramen!

    2008-12-04 | 18:24:12
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • SolSkuggan säger:

    Så skoj för dottern med en retromaskin:) Har själv en bosch anno -75? Inte säker men nåt sånt. Gillar inte hushållsmakiner så det enda jag använt är kvarnen till potatis när jag ska göra pitepalt. Har även en liten matberedare som jag aldrig använt. Lite galen är man allt ibland;) Men ingen av dem har jag köpt själv sånt man fått.

    Nu har jag i alla fall räknat ut att du måste vara ca 4 år yngre än mig hihihi. Snorunge där:)

    Ha det gott och ta väl hand om dig kram.

    2008-12-04 | 19:54:55
    Bloggadress: http://solskuggan.blogg.se/
  • Garbo säger:

    Förmodligen smakar lussekatterna som dom gjorde förr ;)

    2008-12-05 | 09:15:29
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Ja, vissa saker var bättre förr, mest hushållsapparater faktiskt och du har ju rätt i det du skrev om vaknätter, men man vill ju tro, att man är en "övermänniska".

    Ha dé!/Kram



    Solskuggan:

    Jag har heller aldrig gillat hushållsmaskiner och har aldrig köpt någon själv utan fått i present.

    Pitepalt...mmmm..så gott!

    En får tacka..att bli kallad snorunge är inte fy skam, men vi är ju i den bästa åldern...eller hur?!

    Ha dé!/Kram

    2008-12-05 | 09:18:43
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • åsa säger:

    Garbo:

    Det har du nog alldeles rätt i!

    ha dé!/Kram

    2008-12-05 | 10:26:36
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: