Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Är det fler än jag...

Kategori: Allmänt

....som brukar titta på koloniområdet Iris...
Såg det i går kväll och jag blev så full i skratt och samtidigt lite förbannad..
Kerstin Palm (fäkterskan som varit med i fyra OS) har ju haft sin kolonilott i en herrans massa år.
För fyra år sedan så fick hon nya grannar, och de är så kallade "raggare" eller "bilburen ungdom" som det också kallas, men de här grannarna är defenitivt inte ungdomar..
De grannarna, de gör visst det mesta för att jävlas med hon "Palmskan", det tillåter bland annat sina hundar jaga hennes katter och kastar tydligen in tomburkar och annat skräp på hennes tomt.
Allt enligt "raggaren" bara för att hon körde med "Östermalmsfasoner" och det passade inte på kolonin...
Hör det inte till god ton, att man håller en lite låg profil om man är "nyinflyttad" och har hunnit med att "läsa av" sina grannar?
Visserligen ska det vara lika för alla, men man behöver väl inte bete sig illa anser jag.
Kerstin Palm, ja hon hade sin uppfattning om grannarna, de var "ingenting" för henne och det kan ju anses som lite "fisförnämt", men jag förstår henne.
Själv hade jag en granne, hon bodde i huset bredvid, alltså häck i häck...
Hon hälsade aldrig på mig, bara på min man och honom kunde hon även prata med också, men mig såg hon inte!
Nu är ju inte jag precis liten, snarare stor och tjock...kan inte förstå hur jag kunde vara så osynlig för henne....
Men...hon har flyttat nu och jag vet fortfarande inte vad jag hade gjort henne..även hennes ex. hade frågat vad jag gjort, men hon kunde inte svara på det, hon hade väl bara bestämt sig för att helt nonchalera mig...fast jag bodde redan här när hon flyttade hit...
Ja, det är konstigt, vad vuxna människor kan bete sig illa och inte ens skämmas över det.
Annars så tycker jag att koloniområdet Iris är ett toppenprogram, alltid roligt när man får följa flera personligheter i deras vardag.
Min absoluta favorit är ju Bertil (och hans fru Britta,) de är så gulliga och har så många bra knep att lära ut.
Hoppas, att de får flera bra år på "kollo" tillsammans.
Ann-Marie hade ett väldigt bra tips på hur man håller tvestjärtar undan från huset, det ska jag testa nu i år.
Det lär väl inte dröja innan det blir dags att börja förså här hemma, våren tycks komma tidigt i år...
Nej, nu ska tant raffa ta och göra lite nytta, det finns ju att göra om man bara vill...
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Garbo säger:

    Ja det är en balansgång detta med grannsämjan,man få lixom gå på sunt förnuft och att jävlas när man är vuxen e bara så jävla barnsligt!
    Som jag uppfattade deta så brukade dom ha raggarfest i kollonistugan och det har man bara inte!
    Alla vet vad en raggarfest innebär,gilla gärna bilarna men att bete sig som svin ingår det???

    Stackars Kerstin Palm.

    /Kram

    2008-02-20 | 09:35:59
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Åsa säger:

    Ja, hur raggarfester brukar gå till, det vet jag!
    Våra grannar (ett hus mellan) är sk. raggare och de brukar ha fester stup i ett, det vimlar utav ölburkar och tompavor överallt efter dessa fester.
    Och vilket jävla liv det brukar vara sen..
    Ja, visst är det synd om Kerstin Palm.
    Ha dé!/Kram

    2008-02-20 | 14:07:10
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Paula säger:

    Har jag förstått rätt, har du en kolonilott? Eller är det grannen hemmavid du nämner?
    Jag har inga gröna fingrar, har försökt och försökt år ut och år in, ibland med nyttigheter som grönsaker, ibland med blommor, men nu har jag lessnat helt och bestämt att det bara är vilda blommor som gäller! Tur man flyttat till lägenhet...
    Murklor, ja nåt ska man ju dö av, jag både röker o dricker, så jag tror inte just murklorna märks i sammanhanget, fniss! För goda är dom, jösses en murkelstuvning till en god biff, va smaskigt!

    2008-02-21 | 15:25:36
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Åsa säger:

    Paula..det är ett program på tv 4+ som heter koloniområdet Iris och som jag tycker är jättebra.
    Det där med att odla, jag brukar sätta lite frön, blir det så blir det, jag köper alla blommor som ska planteras ute...
    Ja, jag rökte också förut, fick en infarkt och slutade tvärt...dricker, det gör jag fortfarande och jag äter svamp ibland också..
    Ha dé!

    2008-02-21 | 19:01:58
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: