Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Sista avsnittet...

Kategori: Allmänt

..av koloniområdet Iris var det ju i går kväll..
Jag kommer att sakna alla "kolonister", har sett fram emot att träffa dem varje tisdag.
Det är många tips och ideér som vi fått ta del av, själv ska jag testa en hel del.
Nu ska det ju bli en serie om campare i stället för Iris, det kanske blir lika bra, det återstår att se.
Själv är jag väl inte en "campartyp" precis, men jag är övertygad om att de som är det har det väldigt trevligt under sommaren.
Jag är ingen "odlartyp" heller, men det var kul att få se hur "kolonisterna" hade det och få se lite intriger och höra lite skitsnack...(man är väl inte mer än människa..)
Här hos tant raffa har det kommit snö i natt, det kom nog ca 1dm. men nu så är det flera plusgrader och solen kämpar för att kunna ta sig igenom de tjocka molnen, det är med andra ord blött och halt ute igen..
Det ser i alla fall ut som vinter och det ska det väl göra i slutet på februari, inte ska det se ut som vår, med fjärilar och getingar, det är väl ett teccken på att nå´t är galet..
Har varit ute med byrackan, han blir mer och mer lik en diva, ska kanske döpa om honom till Carola..
Han stannade när vi var ute och tittade upp på mig, sedan lyfte han på en framtass och så "pep" han..med det menade han att jag skulle bära honom...glöm det!!
Har ju fullt sjå att hålla reda på hund och kryckor, inte sjutton bär jag honom när det är varmgrader!
Om husse varit med, då kan jag slå vad om att byrackan blivit buren, husse är så svag för honom, byrackan får (nästan) alltid som han vill..
Ja, det får barnbarnen också för den delen.
I dag ska lillprinsen och prinsessan vara hos mormor och morfar efter dagis och det blir stuvade makaroner med prins/prinsesskorv till middag, (konstigt va..) Det är ju ett bra tag sedan vi serverade det, så lillprinsen ska få sin favoritmat i dag.
Nu ska tant raffa ta och göra lite nytta, inte för att hon vill utan för att hon måste.
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Sanna säger:

    Ha en fin dag :)

    2008-02-27 | 10:42:18
    Bloggadress: http://wiiiberg.tjejsajten.se
  • Åsa säger:

    Jag önskar dig detsamma!
    Ha dé!

    2008-02-27 | 10:48:15
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Garbo säger:

    Ja man kommer väl få sina favvosar bland campingfolket oxå ;)

    Ha en fin torsdag/Kram

    2008-02-28 | 09:37:37
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Anonym säger:

    Cyniska jag fullkomligt älskade programmet "Koloniområdet Iris" Jag hade de manliga paret som favoriter och i varenda program så var det något som framkallade tårar. .Är fan inte riktigt klok :)
    Kram

    2008-02-28 | 11:38:04
  • Åsa säger:

    Garbo: Ja, jag har redan "spanat in" han som är med i trailern för programmet, han med den där "övervintrade" frissan...
    Ha dé!/Kram

    Jag hade också det manliga paret som en favorit, men mitt hjärta det slog nog mest för Bertil och Britta..

    2008-02-28 | 12:13:36
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Garbo säger:

    Jaaa Bertil och Britta..hur söta var dom inte! :)

    Hihi ja jag la oxå märke till frillan,frågan är väl HUUUUR gör han!?? :D)))

    2008-02-28 | 12:32:26
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Paula säger:

    Jag har campat ganska mycket i mitt liv, på åttitalet tillhörde vi dom få som ännu tältcampade! Dotterns nya kompisar på campingplatserna som alla bodde i husvagn ville gärna kika in i vårat tält, det var tydligen spännande, haha!
    Nuförtiden skulle jag kunna njuta av en gammal husvagn uppställd ute i skogen vid en liten enslig tjärn! Det hade vi ett par år och det var hur mysigt som helst. Nära hemmet, vi övernattade i vagnen men åkte hem på morgonen o duschade innan jobbet väntade. Då kunde man ta tillvara på hela sommaren och jyckarna fick vara lösa o fria i naturen, toppen helt enkelt!

    2008-02-28 | 14:45:36
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Tania säger:

    Det är jag som är cynisk dårå
    // Tania

    2008-02-28 | 15:18:37
    Bloggadress: http://FruHattIgen.blogg.se/

Kommentera inlägget här: