Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Skönt...

Kategori: Allmänt

...att helgerna är över, man har ju varit alldeles dagvill..
I dag är maken på jobbet, han ska plocka ihop grejor som ska skickas till England så att de finns där när han kommer dit.
Själv har jag inte gjort så mycket, varit ute med byrackan, tvättat ett par maskiner, handlat, skalat potatis, varit ute med byrackan, ätit lunch, dammsugit och ska hämta lillprinsen och prinsessan på dagis mellan halv tre och tre.
Nu har jag inte träffat dem sedan torsdag och jag måste säga, guuuud vad jag längtar efter dem..
Tycker så synd om de som har långt avstånd till sina barnbarn, känner verkligen att jag är priviligierad.
Här hos mig är det grått i dag, det är en grad varmt och det är på gränsen till att det ska bli plaskigt ute.
Det snöade ju så fint i går och jag hade ju hoppats, att det skulle få vara kvar.
Andra gången jag var ut med byrackan så tänkte jag att vi skulle gå en vända som tar ungefär en halvtimme...icke sa nicke..här ska det inte motioneras inte, inte om byrackan får bestämma i alla fall.
Jag blir så full i skratt åt honom, han är ju en relativt liten hund, men när han vill hem, ja då är han som en Siberian Huskey, en riktig draghund.
Han är så fruktansvärt envis, det är konstigt, hur han kan tjata fast han inte säger något..
Han är full i sjutton också..så fort han ser att jag kastar ut nåt till fåglarna, ja då ska han ut minsann, spelar ingen roll vad det är, han äter...när han sen har ätit klart, ja då ställer han sig oftast och pinkar på resten...Hyggligt!
(Oftast så erbjuder jag honom att smaka det jag ska kasta ut, men då duger det inte..)
Funderar på om jag ska ta och plocka undan lite jul..granarna, de blev avplockade i går, man skulle ju kunna ta och plocka undan alla tomtar som finns lite här och var.
Adventsljusstakarna de får stå framme till tjugonda Knut för det blir så mörkt när man plockar undan dem.
Alltså...nu ska jag göra lite nytta....
Ha dé!/ tant rafa

Kommentarer

  • IKA säger:

    Det låter som en kulig liten fyrbent rackare du har, vad är det för sort? Asch då det var ett långväga arbete din man har..

    Idag var det tänkt att mina söner skulle börja om skolan men si då fick mor deras ett av många på sistone, migränanfall och då var det inte tal om att åka iväg någonstans, inte nu för att det grämde dem speciellt mycket. *skrattar*

    Ha det så jättegott och du är välkommen tillbaka till mig när andan faller på.
    Förresten, kan jag lägga till dig bland mina favoriter?

    Kram/IKA

    2008-01-08 | 16:53:02
    Bloggadress: http://soldalen.blogg.se
  • Garbo säger:

    Haha kan le igenkännande åt hundars egenskaper,den minsta den lilla bruna vägrar gå i trappor samt vägrar sätta ner sina tassar om det e blött ute,fnyser lixom sin Mor åt sånt som hon anser inte är gott nog även om det är rökt skinka som serveras..basturökt ska den vara hellre dör hon av svält! ;)

    Storvovve äter hellre ur småhundarnas skålar även om det är samma som serveras,han kan ju gå miste om nåt...
    Mamma hund ligger på sin puff i soffan och piper & gnyr till frukosten serveras och den ska bestå av finncrisp m mycket smör...:)

    Den enda som lyckligt stoppar allt i sin mun som kommer i hennes väg är Greta m örona =)
    Varning varning! måste hålla koll där för det kan va allt från plast till sånt som faktiskt går att äta...

    Ha nu en skön kväll själv hastar jag till jobbet../Kram!

    2008-01-08 | 17:08:04
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Åsa säger:

    Soldalen: Vår fyrbenta älskling är en whippet, en engelsk vinthund, ser ut som en greyhound men är mindre.
    Maken, han jobbar som resemontör och har varit mest i England de senaste sju åren.
    Visst får du "ha mig som en favorit", man blir ju riktigt smickrad....Ha dé!/ Kram

    2008-01-09 | 20:12:58
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Åsa säger:

    Garbo:
    Du om någon vet ju hur det är att ha vovvar som är "speciella"...
    Byrackan, han får mig att skratta högt varje dag och inte bara en gång/dag....
    Men, visst är det härligt, att få uppleva det som de ger oss...ha dé!/Kram

    2008-01-09 | 20:16:39
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: