Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Vad ska man säga...

Kategori: Allmänt

...om Tito Beltran...
Vem f-n tror han att han är??
Den "kraken" anser att han blivit behandlad som "ett djur" i häktet, vilket skitsnack!
I häktet behandlas alla likadant, de kan ju inte rå för, att han anser sig vara förmer än andra den lilla divan.
Jag tycker att han är vedervärdig, om han nu tycker att Sverige är så hemskt mot honom och så rasistiskt så kan han väl sticka tillbaka till Chile, det är nog inte många som skulle sakna honom.
Nu är det ju så att han blev frisläppt i väntan på domen, som jag förstår kommer att bli ett frikännande eftersom det gått så lång tid och det inte finns tillräckligt med bevis.
Det lilla äcklet kommer säkert att få skadestånd också, det brukar väl vara praxis....
Nej, fy sjutton, hoppas att han försvinner från Sverige, vi har så mycket "drägg" här ändå, vi klarar oss utan honom.
Ja, som ni kanske märker så är tant raffa förbannad, jag har min åsikt och den är inte blodtrycksvänlig...
Nej, nu ska tant raffa skala lite potatis, det ska bli potatismos och fiskpinnar till middag, det har prinsen och prinsessan beställt.
Jag ska hämta dem vid dagis i dag för modern jobbar eftermiddag/kväll.
Byrackan, han är trött i dag, vi har inte varit speciellt överens i natt, han gav sig sjutton på att han skulle ligga under mitt täcke, men det ville inte jag..
Jag vet inte hur många gånger han var där och krafsade och pep för att jag skulle lyfta på täcket, men se, det gjorde jag inte...
Jag tror att klockan var närmare fyra i morse innan han till slut la sig i husses säng och faktiskt somnade och höll tyst..
Inte nog med det, det var ju fullmåne i natt också, jag är så påverkad utav fullmånen och har svårt att sova på grund utav den och så har man då en byracka som aldrig vill ge sig.
NU sover byrackan alltså, det är nästan så jag vill gå och väcka honom, bara för att jäklas...
Men, han är ju gammal och jag tror inte att han är riktigt medveten om att han håller på som han gör på nätterna.
Jag tror, att han glömmer av vad han håller på med, alltså, han piper och ställer sig upp, krafsar lite så att jag väcks, jag visar honom (han hör ju inte) att han kan lägga sig i husses säng.
Han lägger sig och somnar en liten stund och sen så piper han och ställer sig upp och krafsar....
Nu kommer husse hem i morgon kväll och då får byrackan ligga under hans täcke så då ska det väl bli lugnt..hoppas jag..
Nej potatisskalningen väntar....
Ha dé! / tant raffa

Kommentarer

  • Annaa M säger:

    Här kan mammakatt som inte är särskilt gammal och skröplig plötsligt ställa sig och krafsa frenetiskt på en stängd dörr till barnens rum mitt i natten, fast hon vet att hon aldrig någonsin får gå in dit. Det är omöjligt att begripa varför hon gör sånt.

    Skönt att maken blev borta så kort den här gången!

    2008-01-23 | 00:06:58
    Bloggadress: http://www.annaamattsson.blogg.se
  • Garbo säger:

    Ujuj,igår skulle jag bada jycken den stora då,när jag hade tvålat in hela hunden så tog varmvattnet slut!!!
    Ve o fasa vart tvungen att spola så gått det gick med kallvatten,stackars hund!
    Han kommer nog aldrig mera vilja gå in i ett badrum efter denna hemska upplevelse så därför fick den fuktiga löddriga hunden sova under mitt täcke inatt.
    Dessvärre ska han blötas upp snart igen eftersom löddret måste bort helt...

    /Kram

    2008-01-23 | 08:44:06
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Åsa säger:

    Annaa:
    Ja visst kan djur bete sig konstigt ibland, men att byrackan gör det beror nog på att han är en äldre "gentleman" nu för tiden..
    Vi ska till V-ås i kväll och hämta make/husse, då blir byrackan glad!
    Ha dé!

    Garbo:
    Stackars storvovve, förstå va traumatiskt det måste ha varit...och så ska han göra om det igen..fast, nu blir det väl varmvatten..
    Du var ju snäll som lät honom sova under ditt täcke i alla fall.
    Ha dé!/ Kram

    2008-01-23 | 14:16:35
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: