Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Man ska inte ropa hej....

Kategori: Allmänt

...heter det ju och det är så sant som det är sagt.. Skrev att jag hade haft internet i ett dygn och var ju stöddig för det, det ska man aldrig vara för vips..så försvann det! Nu på eftermiddagen har tant raffa haft två stycken "gobitar" här...ja, alltså två killar som har reparerat den fasta telefonin och de var jättetrevliga och duktiga (tycker jag som inte fattar ett dugg) och de lovade mig att det där med internet, det skulle funka bättre efter att de bytt ledningen, det återstår ju att se, men jag vill ju tro på deras ord. Annars så är det ganska ruggigt väder här i dag, spridda skurar och 12-14 grader varmt, kan lova att byrackan inte vill ta nå´n längre promenad vilket jag gärna hade gjort för jag älskar att vara ute när det regnar. Det bästa som finns, det är väl att vara ute och göra kanaler som regnvattnet kan forsa fram i, det gjorde lillprinsen och jag ofta när han var mindre, det har blivit sämre med det på sista tiden, det måste det bli ändring på.. Tänk, vad mycket man gjorde med prinsen som man inte gör med prinsessan, kan det bero på att man tycker att..det där har vi ju redan gjort..likadant med leksaker, sådant som prinsen haft och "lekt sönder", det tycker man att man inte ska köpa igen, men prinsessan har ju inte lekt med dessa saker så för henne skulle det ju bli helt nytt. Det är nå´t att tänka på... Köpte skor till de små kungligheterna i går, fick tre par för under 200:- och det tycker jag är ett fynd! Sandaler och ett par sneekers till prinsen och ett par rosa tygskor till prinsessan och eftersom prinsen fick två par skor så fick hon en klänning också, det ska vara rättvist, för orättvisa det är bland det värsta jag vet. Lillprinsen, han blev så glad för sina skor och han sa att..du är snäll du mormor, vet du hur mycket jag älskar dig? Jo, etthundramiljonertriljoner, bara så du vet! När man får höra sån´t då skulle man ju kunna köpa skor varje dag... Det är roligt när de blir glada för kläder och skor, att det inte bara är leksaker som duger. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • TT säger:

    Underbart med såna fina kottar! :o)



    Hoppas nätet håller nu då!

    2008-07-07 | 18:10:37
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • Åsa säger:

    TT:

    Ja, de är underbara, men de kan vara jobbiga också.

    Nätet har hållit i över en kvart...

    Ha dé!

    2008-07-07 | 18:15:43
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Tack för titten in till Bollnäs! Som du såg har även jag haft problem, grr!

    Härliga kungligheter du har, är ju lite avis!

    2008-07-08 | 06:10:25
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Åsa säger:

    Ja, mina små kungligheter är underbara och jag är sååå tacksam att få vara mormor till dem.

    Ha dé!

    2008-07-08 | 10:49:13
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: