Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Undrens tid....

Kategori: Allmänt

...är inte förbi... Jag har haft internet i ett dygn nu och jag är mäkta förvånad. Det var en kille hit i går som skulle kolla upp teleledningen in i vårat hus, han fick en smärre chock när han såg hur ledningarna såg ut, han trodde att de var minst 25 år gamla och i början på nästa vecka kommer de hit och byter rubbet! Vet, att de ska byta stolpen som sitter 36 meter från vårat teleuttag..alltså, han stoppade in en "mackapär" i telefonuttaget och knappade in någonting och vips..så visade det att jodå, så långt var det till stolpen! Stolpen var mer eller mindre rutten och ledningen var likaså och han tyckte det var tur att jag ringt och felanmält. Damen som tog emot felanmälan, hon tyckte att jag skulle skaffa en annan telefon för det var säkert den det var fel på... Då svarade jag henne, att en telefon går jag tamejsjutton inte och köper bara för att hon trodde att det kunde vara fel på den.. Förresten så är inte telefonen speciellt gammal och jag vet att det inte beror på den att det sprakar så man inte hör vad folk säger när de ringer. "Jag hör ett litet raspande i bakgrunden" sa hon när vi pratades vid...mmmmm sa jag...det lät, det kan jag lova.. Annars så är det bara bra här hos tant raffa, har skjutsat maken till V-ås och flyget i dag, han ska till England (som vanligt) och jag måste ju säga, att gud vá många fina bilar jag sett i dag.. Det är ju Power Meet i V-ås i helgen och det vimlade utav "jänkare" och jag hoppas, att de fick behålla det fina vädret som var när jag var där för här i Falun regnade det och var 13 grader varmt... Men, just nu så tittar solen fram och det är uppehåll så det blir nog en fin kväll. Ska ta med mig byrackan på en promenad om en stund, ska äta lite middag först och i kväll blir det bara bakad potatis med lite romsås och räkor + en sallad förstås.(Kanske ett glas vitt också) Får önska alla en fortsatt trevlig lördag.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ragnvi säger:

    Hoppas maten smakade!



    Du har en briljant utmaning hos mig!

    2008-07-05 | 22:47:11
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Inga M säger:

    Visst kan man få abstinens av att inte ha internet några dagar. Numera är mycket av våra liv upphängda på att det funkar; blogg, email, betala räkningar, läsa tidningen osv. Läser också om serviceminded kille på Tele2. Vi hade Tele2 förut innan vi fick bredband och tvingades byta till Telia. Och vi har samma erfarenhet, det var hög nivå på servicen och trevligt bemötande. Hoppas att det här fungerar nu! Ha en bra söndag!

    2008-07-06 | 07:31:17
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • Garbo säger:

    ...kilar förbi o önskar en trevlig söndag,här regnar det och ikväll blir det hämtpizza o sista jobbarnatten för mig...semester! :D



    /Kram

    2008-07-06 | 09:12:36
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Annaa M säger:

    De där felanmälanspersonerna har alltid de där enkla lösningarna först. Vilket innebär att de först antar att kunden är en idiot. Sedan övergår de till prylarna som de inte ansvarar för. Först därefter kommer de in på väsentligheterna. Det gäller att hålla sig kall och någorlunda trevlig tills de kommit så långt, men jag har väldigt svårt för det!

    2008-07-06 | 12:23:28
    Bloggadress: http://annaamattsson.blogg.se/
  • Åsa säger:

    Svarar alla:

    Passar på att svara nu när det verkar fungera...

    Har skrivit svar till var och en, men se..det försvann varje gång så nu så blir det ett "kollektivsvar"

    Att det inte fungerar som det ska, det är frustrerande och att det finns folk som sitter och tar emot felanmälan och som hela tiden ifrågasätter, det kan göra mig galen.

    "Han" på Tele 2 (Bo som han hette), han har hittat helt rätt i valet utav jobb, det var så att man kände sig glad länge.

    Jag har väldigt svårt för personer som har ett serviceyrke men som inte är ett skvatt serviceminded, då har jag ganska svårt att vara "go´och gla´".

    Ha dé!





    2008-07-07 | 08:42:41
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: