Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Midsommar är över....

Kategori: Allmänt

....för den här gången.. Måste ju säga, att jag mått bättre än vad jag gjort de senaste dagarna, åkte på halsfluss natten till torsdagen och att få komma till en doktor, det kunde man ju titta i stjärnorna efter. Ringde till sjukvårdsupplysningen och fick till svar (efter att de fått reda på mitt personnummer) att, det är inte fara för livet att ha halsfluss och det är inte bra att äta penicillin (ja, jag åt oavbrutet i tre år när jag hade "sjukhussjukan") jag svarade, att ja, det är jag medveten om men....ja, om du inte blir bättre så får du uppsöka din vårdcentral..... Jamen sa jag, de har ju stängt under midsommar...ja, svarade "damen" du ska se, att det känns bättre efter några dagar...för till akuten, dit fanns det inga tider.... Alltså, hon ändrade helt attityd mot mig när hon fått reda på mitt personnummer och jag förstod direkt att det FORTFARANDE stod i min journal i datorn att jag anmält till patientförsäkringen, men det står inte att det ärendet lagts ner på grund utav att de inte hittade min journal, den var helt "puts väck".... Jag måste ta kontakt med nå´n "hövding" på landstinget och fråga om det ska vara så här för mig resten av mitt liv eller om jag har möjlighet att få komma till en doktor vid behov och kanske till och med bli behandlad med respekt... Det är ju tamejf-n skamligt hur de behandlar folk som reagerar på att de blivit felbehandlade och som anmäler till patientförsäkringen, något som det finns lappar om att man ska göra på varenda anslagstavla på varenda avdelning på varje lasarett! Det finns nog ingen som kan sätta sig in i hur förnedrande det känns att höra hur "folk" bara ändrar tonfall och attityd så fort de får fram mina personfakta på datorn, det känns "kört" kan jag lova.... Nu har jag blivit liiiite bätre i halsen, det gör fortfarande väldigt ont när jag sväljer, men det är nog på återgång (hoppas jag) men, nu har jag blivit förkyld också.... Annars så hade vi det väldigt trevligt på midsommarafton, jag var med hela tiden fast jag hade feber och mådde väldigt "tjyvtjockt", jag avstod dansen runt midsommarstången, det överlät jag åt de andra... Åt gott gjorde vi också och vi spelade kubb och hade jätteroligt ända fram på småtimmarna. Nu ska yngsta dottern och jag hämta de små kungligheterna hos deras farföräldrar i dag vid lunchtid, kan lova, att de längtar efter moster, hon är ju det bästa som finns. Maken, han ska åka till England i dag och få se, hur länge han blir borta, det är sagt ett par veckor..... Nej, nu ska jag göra iordning lite brunch, det är ju lite sent för frukost och för tidigt för lunch.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Lisa säger:

    Ha en bra dag :)

    2008-06-23 | 09:49:16
    Bloggadress: http://wlisa.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Men herre min j...ar vad otroligt korkat du blir behandlad! Du är ju sjuk, vad håller landstinget Dalarna på med?!?! Du skulle banne mig åka över gränsen och besöka nån jourcentral eller akut där!

    Usch!

    Hoppas du ändå orkar stå på dig och din rätt till sjukvård!

    Sköt om dig!

    2008-06-23 | 22:11:19
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Åsa säger:

    Ragnvi:

    Om du visste, hur många gånger jag blivit så uilla bemött och tror de inte att man har annat för sig en storhelg än att vilja komma till en läkare...Man ringer ju inte för att det är kul (inte jag i alla fall)

    Ha dé!

    2008-06-23 | 23:03:02
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • TT säger:

    Gud vad sjukt!

    Halsfluss bör ju behandlas med penicillin för att inte mynna ut på annat sätt... är inte det vedertaget??

    Krya på dej!!

    2008-06-23 | 23:12:44
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • Åsa säger:

    TT:

    Ja, visst ska man väl ha penicillin vid halsfluss, annars "går det bara runt", men just nu är jag så görförkyld och har ont i halsen, jag tror (och hoppas) att det inte är halsflussen, att den har värkt ut av sig själv, den har ju haft lite tid på sig...

    Ha dé!

    2008-06-23 | 23:27:54
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Garbo säger:

    Man kan ju börja undra över om det överhuvudtaget finns nåt landsting i Dalarna!?

    Hjärtat lilla hoppas du kryar på dig/Kram

    2008-06-24 | 11:03:40
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: