Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Regnet smattrar...

Kategori: Allmänt

...på altantaket och jag tycker att det låter så härligt... Det behövs regn, det behövs mycket regn och det är ju bra om det får "regna av sig" till midsommar så att det kan bli en dag/kväll med uppehåll. Kommer ihåg sommaren -98, det var nog den regnigaste sommaren som jag varit med om, det kom regn tamejsjutton varenda dag. På midsommarafton var det uppehåll ända fram till seneftermiddagen, men sen så regnade det...och så regnade det... Minns det så väl, för vi gifte oss på midsommaraftonen som då var den 19 juni och vi firar "tennbröllop" på torsdag. Det är inte klokt, vad fort tiden går, när man sitter och tänker på hur mycket som har hänt på tio år...döttrarna..."kärleken består, men föremålen växlar" kan man nästan säga... Två underbara barnbarn har vi välsignats med (även om föremålen växlar) och byrackan har vi kvar (gudskelov) han är gammal och grå, men vem sjutton är inte det... Ja, det har hänt mycket och det är nästan bara positiva händelser och jag är så tacksam att jag har min familj, de betyder allt för mig och jag gör allt för dem. Förresten så ska jag hämta mina små kungligheter på dagis i dag för modern ligger sjuk i samma som lillprinsen hade för ett par veckor sedan och hon har kontaktat vårdcentralen, de ska ringa henne på eftermiddagen och då får hon väl veta, om det finns nå´n tid till henne hos doktorn... Såååå här hos tant raffa blir det stuvade makaroner och korv till middag...konstigt? Vad gör man inte för sina små älsklingar (ja, maken ser också fram emot att få stuvade makaroner, han har ju ätit engelsk mat ett tag nu..) Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • MADDE säger:

    Älskar ljudet från regnet när det slår mot altantaket. Vaknade inatt av regn och åksväder och blev bara tvungen att öppna fönstret och lyssna.

    2008-06-16 | 13:33:33
    Bloggadress: http://lookahead.blogg.se/
  • Garbo säger:

    Korven ligger framme och stuvade makkisar e nog inte så dumt till ;)

    2008-06-16 | 13:57:01
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Åsa säger:

    Madde:

    Ja, visst är det härligt när det regnar och att vara ute i ett stilla sommarregn...hur härligt som helst./Ha dé!



    Garbo:

    Det var inte så tokigt med stuvade makaroner faktiskt och de små kungligheterna åt med god aptit (maken också).

    Ha dé!/Kram

    2008-06-16 | 18:53:33
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Hej på dig! Tyvärr verkar det bli en regnig midsommar i år också....gruvar mig lite eftersom det blir den första utan svärfar...

    Sån kistdekoration som du beskriver har jag uppfattat att svärmor beställt också, låter så fint!

    Idag slog blixten ner i ett hus i Bollnäs! Tack o lov skadades ingen....hatar åska!

    Hatar leran ute på går´n också! Nu gnäller jag....

    Hoppas du klarar dig från att bli smittad och kan fira midsommar i underbara Dalarna!

    2008-06-16 | 22:40:27
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • TT säger:

    Ja, den engelska maten är ju ingen höjdare!

    Hoppas du fick en bra dag med dina små älsklingar, själv hoppas jag att jag får rå om exmakens nya lilla kull i midsommar i brist på barnbarn! :o)

    2008-06-16 | 23:08:32
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • Annaa M säger:

    Nu ska jag avslöja något riktigt hemskt; jag föredrar många engelska rätter framför stuvade makaroner!



    Och snart kommer vi att vara riktigt trötta på regnet, jag lovar!

    2008-06-17 | 13:13:59
    Bloggadress: http://annaamattsson.blogg.se/
  • Åsa säger:

    Ragnvi:

    Jag är lika glad varje gång det åskat och vi sluppit nedslag...

    Dottern har varit till doktorn (akuten) och hon har halsfluss, så det hade väl lillprinsen också då...

    Ha dé!



    TT:

    Jo, de stuvade makaronerna föll i "god jord" som vanligt och alla var nöjda (jag är ju ganska så trött på den maträtten men.....)

    Ha dé!



    Annaa:

    Diskuterade just i kväll med maken om engelsk mat och vi kom fram till att tex. fisch and chips kan vara jättegott på vissa ställen, faktiskt så att man kan längta efter det.

    Ha dé!

    2008-06-17 | 19:14:38
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Lallis säger:

    Ja det är härligt med regn tycker jag med:)

    Kul att hitta in hit till dig tycker jag.

    Kommer igen. Appselut:)

    Kram Lallis

    2008-06-17 | 21:34:07
    Bloggadress: http://laila.nolvi.se
  • Åsa säger:

    Lallis:

    Välkommen tillbaka!

    Ha dé!

    2008-06-17 | 22:57:18
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Inga M säger:

    Det är märkligt hur perspektivet på vad som är viktigt förändrar sig med åren. Nu när jag är gravt medelålders så är de gamla vänner väldigt betydelsefulla. De går inte att ersätta på något vis. Och gubben, som jag slitit på i drygt 30 år, känns också allt mer värdefull och outbytbar.

    2008-06-18 | 09:25:07
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här: