Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Första avsnittet...

Kategori: Allmänt

...av nya serien Sverige campar får godkänt utav mig..
Det ska bli roligt att följa de olika familjerna under sommaren.
Han snubben Mario, ja han med den konstiga frisyren, som tyckte att allt som var bra var "guld", han var ju bara helskön.
Han diggade Siwan och Lill-Babs och att det fanns de som tyckte att han var konstig, det sket han fullkomligt i.
Sådana människor tycker jag är härliga, de är som de är och skiter i vad andra tycker..
Paret som ursprungligen var från Ungern, Stefan och Erika tror jag de hette, han var "uppfinnare" och hon skötte bokföringen och de var så förtjusta i varandra, (trots åldersskillnaden som han sa.)
Att bo i samma husvagn som den karln skulle få mig att kräkas ganska snabbt, han var ju så tillgjord att det inte var klokt!
Men, "smaken är som baken heter det ju"...
"Spelmansfamiljen", ja de ska det bli roligt att följa, de ska ju turnera i bland annat Dalarna och herrn i huset hade aldrig kört med husvagn förut...
Typiskt är ju det beteendet som vi fick se igår, att han som aldrig backat med husvagn förut blir till ett allmänt skämt på campingen.
I stället för att gå fram och erbjuda sin hjälp så sitter man och skrattar när "kraken" kämpar för att få vagnen rakt och att som han inte förstår, att man måste "våga" in vagnen så att det inte sluttar åt nå´t håll.
Att de sen ska kämpa med förtältet varje gång, det resulterar nog i att de blir proffs på att smälla upp ett förtält..
Blev så full i skratt när "sköningen" Mario´s fru skulle gå och diska, hon hade en kundkorg som hon hade disken i och gick iväg med den medan han öppnade en ny öl..
Så var det visst jämt hos dem, att hon gick till serviceenheten och diskade medan han njöt av campinglivet...
Ja, det är skönt med semester!
Ser fram emot fortsättningen...
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Garbo säger:

    Ja jag såg ju inte igår men ska väl kunna se ikapp nästa avsnitt,hej o hå vilket tv liv man har ;)

    /Kram påre'

    2008-03-05 | 09:09:55
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Paula säger:

    Nu är det några år sedan vi campade, men visst var det kul att följa. Idag skulle jag välja att ställa husvagnen vid en liten tjärn ute i skogens ensamhet...På Mista hade svärföräldrarna sin husvagn hela somrarna, förutom en tripp till Öland varje säsong. Mista var väldigt vackert, och jag stortrivdes när vi besökte dem där. Och så nära storstan, så man slapp sitta timtals i bilen innan man var framme.
    Kramen från pörtet

    2008-03-06 | 23:06:35
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Åsa säger:

    Garbo: Jag tror, att det kommer att bli en serie som du också gillar, vi har nog ganska lika smak..
    Ha dé!/Kram

    Paula: Att ha en husvagn ståendes vid en liten tjärn, det låter inte helt fel...att kunna sätta sig med metspöt och hoppas att man fixar middagen, det är ju härligt.
    Men..att trängas på en camping, det är inte "min grej", fast jag vet att det är tiotusentals andra som gillar det och det är väl bra.
    Ha dé!/Kram

    2008-03-07 | 07:30:48
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Tania säger:

    Jag kollade inte skulle nog bli för irriterad. Förövrigt så håller jag med dig om att människor som har sin egen stil och står för det är fan en form av civilkurage!!

    2008-03-11 | 10:33:10
    Bloggadress: http://FruHattIgen.blogg.se/

Kommentera inlägget här: