Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Jag skrattade högt...

Kategori: Allmänt

...när inte Carola och Andreas tog sig vidare till Globen!
..Att de blev slagna utav Nordman, det trodde väl ingen att så skulle ske..
Speciellt inte Carola, hennes min när Luuk sa vilken låt som gått vidare, den var obetalbar..
Hoppas, att detta sätter divan på plats, för jag tror ju att folk inte röstar på henne bara för att hon är just det, en diva.
Ja, jag fick mig ett gott skratt i alla fall..
Läste på text tv att Carola hade gråtit..stackarn!
Nu kanske hon också insett, som alla de andra deltagarna.. att det var en tävling!
Ska bli intressant att se, vilken låt det är som vinner i Globen, jag har ju min egen favorit, det är Sanna Nielssen, vilken låt, vilken röst, men om den skulle ha någon chans i det stora hela, det vet jag inte, förmodligen så blir det väl en helt obegriplig låt som vinner i Eurovision song contest (som vanligt)..
Här hos tant raffa är det "lågt i tak" i dag, det regnar med jämna mellanrum och det är nästan fem plusgrader ute.
Det kan ju bli bättre väder, dagen har ju nyligen randats så chansen finns ju.
Ska inte göra nå´t speciellt i dag, vi tar det nog bara lugnt maken, byrackan och jag.
I morgon bitti ska byrackan och jag skjutsa maken till flyget igen, han ska till England en sväng och jobba, det blir nog ingen längre vistelse den här gången.
Nu ska tant raffa ta och koka lite ägg, det är dags för söndagsfrukost.
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Lia Florenz säger:

    Godmorgon på dig, hoppas att du har sovit gott :}

    2008-03-09 | 08:34:08
    Bloggadress: http://mydearbylia.blogg.se
  • Garbo säger:

    Regnet fortsätter även hos mig...
    Men jag känner hur ljuset närmar sig för målaren blir klar i veckan har han sagt :)
    Vårfåglar gör vad dom kan för att sätta fart på våren och snart om inte allt för länge kommer ju faktiskt våren på riktigt! :)

    /Kram på dig!

    2008-03-10 | 08:36:18
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Åsa säger:

    Va roligt, att det äntligen börjar närma sig slutet för målaren.
    Ja du, våren är nog inte så långt borta...
    Ha dé!/Kram

    2008-03-10 | 11:32:38
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: