Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

1 år...

Kategori: Allmänt

...fyller min blogg i dag!
Tänk, vad tiden går fort, det känns som om det vore igår som jag skrev mitt första inlägg.
Jag måste ju säga, att jag har haft väldigt roligt med bloggen, tack vare den har jag fått många "bloggvänner".
Nu är det många som väljer att sluta blogga och jag tycker att det är tråkigt, men man har ju inte alltid någonting att förmedla och tycker man att det känns jobbigt att skriva blogg, ja då kanske man ska göra ett uppehåll.
Själv skriver jag blogg när jag vill och jag delar med mig av min vardag som är allt annat än händelserik...
Som i dag tex. då har jag och byrackan skjutsat maken till Västerås för vidare färd mot England.
I Västerås, ja där blommade det för fullt! Jag såg tillochmed hägg i full blom!
Ja, där ser ni...så händelserikt lever jag...
Det var jättefint "neröver", men jag var glad när jag vände hemåt igen för då sa jag till mig själv att..jag har allt det här vackra kvar, det kommer säkert att vara full fart i naturen här också om några dagar.
Lillprinsen och prinsessan, de har fullt upp med att hoppa studsmatta här hos mormor och morfar, de har ju fått en sådan och jag måste säga, att det var längesedan jag såg några så lyckliga som de när de kom och såg vad vi köpt.
Prinsen, han tyckte att det var jättebra att vi köpt skyddsnät också, då gör det ingenting om man ramlar åt sidorna och det gör de...
Själv har jag lite svårt att förstå, att det finns de som inte köper till skyddsnät till studsmattorna, kan det bero på att det kostar litegranna...eller struntar de vuxna bara i att införskaffa sån´t?
Skit samma, våra små kungligheter har i alla fall skydd för vi är rädda om dem.
Jag måste erkänna, att mormors prins, han har kommit in i en trotsålder som heter duga...spelar ingen roll vad man säger, han hör tamejsjutton inte!
Tror att han bara har öron till prydnad just nu....
Kommer så väl ihåg när äldsta dottern (prinsens mor) kom in i "sexårstrotset"...jag var beredd att emigrera..själv!
Nu är hon där själv, det är inte roligt, det kan jag lova.
Men, det går ju över som tur är, annars.....
Lilla prinsessan, hon kan inte bli envisare än hon redan är, det måste vara helt omöjligt!
Hon, hon har kunnat allting "hälv" sedan hon var ett och ett halvt år och hon klarar allt bara för att hon är sååå envis..
Hon fyller ju tre år i juni och har kunnat dra igen dragkedjor i tex. jackan sin sedan länge tillbaks och det har bara med hennes envishet att göra..
Men, hon är frän den lilla madamen...
Nej, nu ska jag och byrackan ta en promenad så han blir rastad till kvällen.
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • SolSkuggan säger:

    *GRATTIS* på 1-Årsdagen.
    Håller med dig Tant Raffa.. Studsmattan så kul så kul och så dyr, blir inga pengar över till skyddsnät. Men skit i studsen då om man inte har råd med säkerheten!
    Hoppas dina goa rara barnbarn har det gott.
    Gillar din blogg Tant Raffa enkel klok och ärlig.
    Ha en bra tisdag, själv ska jag upp före 06.00 har ett gäng konferensare hos oss som kräver sitt.

    2008-05-05 | 23:44:59
    Bloggadress: http://solskuggan.blogg.se
  • Åsa säger:

    Tack för de orden Solskuggan, det var roligt att du tycker om det jag skriver.
    Det där med studsmatta...kan inte förstå, varför de vuxna inte tar sitt ansvar, hellre ett skyddsnät som kostar några hundra än att tex. behöva skjutsa barnen i rullstol resten av livet..
    Ha dé!

    2008-05-06 | 09:08:11
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • SolSkuggan säger:

    Tant Raffa.. Tack för de orden angående studsis.
    Ibland kännns det som om jag är helt ensam och helt igenom korkad gammalmodig samt urtrist som tycker som jag gör.. Men vadåå! Precis som du själv, sätter jag säkerheten främst fast det är ingen garanti för ev. olyckor. Men jag har i alla fall gjort allt vad jag kan, mer kan jag inte göra..

    2008-05-07 | 00:01:08
    Bloggadress: http://solskuggan.blogg.se
  • Åsa säger:

    Det gläder mig, att det finns fler än jag som är "så där".
    Ha dé!

    2008-05-07 | 15:19:45
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: