Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Cirkus...

Kategori: Allmänt

...var vi ju på i går kväll, dottern, de små kungligheterna och jag.
Jag hade visserligen köpt de billigaste biljetterna och vi fick sitta längst bak och det skulle väl vara de sämsta platserna, men det var de inte!
Vi såg allting förträffligt bra faktiskt.
Lilla prinsessan, hon grät nästan hela första akten....men sista numret i första akten var en häst!
DÅ blev hon tyst och skrattade, hon klappade även händerna och så var den isen bruten.
Hon blev rädd när orkesten började spela, det var faktiskt så hög volym att lillprinsen hoppade högt och han har ju bara sina öron till prydnad nu för tiden..
Prinsen, han skrattade så att han kiknade åt clownerna, tänk vad tacksamt jobb, att vara en clown som alla skrattar åt!
Det var cirkus Brazil Jack som vi var på och det är ju en liten cirkus, jag personligen tycker väl inte att det är så där riktigt bra, men...
I andra akten var det hästar och hundar med så då skrattade prinsessan och tyckte att det var riktigt kul att vara på cirkus.
Jag hoppas, att det ska gå bra för de små cirkusarna, det var långt ifrån fullsatt i går kväll.
Har de tur så är det fler som vill gå nu i kväll, annars kan det ju inte gå ihop ekonomiskt, det kan jag aldrig tänka mig.
Visserligen tar de hutlöst betalt för allting som de säljer, men det måste de väl göra...
Det nummer som var häftigaste/läskigaste var en kille som kunde vrida sina armar 360 grader!
Som jag sa till dottern..ja, här gnäller man om man känner sig lite konstig i kroppen....
Antar att han kommer att få problem med värk när han blir gammal, konstigt vore det annars tycker jag.
Nu ska jag ta min gamla byracka med mig ut på en promenad, det är lite mulet ute men det är varmt.
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Inga M säger:

    Det ser ut att bli hundpromenadväder ett tag framöver i Sverige. Det är suveränt skönt nu efter den långa dystra vintern som aldrig ens blev en vinter utan en lång utdragen höst.

    Ha en trevlig helg!

    2008-05-09 | 04:47:57
    Bloggadress: http://inga.blogg.se
  • Åsa säger:

    Jag skulle önska, att byrackan ville gå lite längre promenader, men åldern tar väl ut sin rätt..
    Ha dé!

    2008-05-09 | 10:27:06
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Ragnvi säger:

    Hej o tack för titten in!
    Tror jag måste ta ledigt från jobbet o läsa din blogg, började från början men höll redan efter några rader på att kissa på mig av återhållet skratt!
    Ser också att hos dig finns också allvar, ja sånt är ju livet, men en härlig blogg har du! Hit hittar jag fler gånger!

    2008-05-09 | 12:37:59
    Bloggadress: http://Rankans.blogg.se
  • Åsa säger:

    Tack för de orden, det värmde måste jag säga.
    Har inte "läst in mig" på din blogg ännu, men det ska jag göra.
    Ha dé!

    2008-05-09 | 13:57:09
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: