Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

En god vän...

Kategori: Allmänt

....har jag och det är så skönt när vi träffas, det känns som om vi bara har varit ifrån varandra en kort stund fast det kan vara flera månader ibland.
I dag fick jag för mig att jag och byrackan skulle åka ut en sväng för att titta hur vackert det blivit i naturen och då ringde jag till min vän M.
Hon var på väg hem från jobbet, hon jobbar inom hemtjänsten och är halvt sjukskriven så hon slutade vid lunchtid.
Jag och byrackan plockade upp henne på vägen och sedan åkte vi runt och tittade, det blev faktiskt ganska många mil och det var så roligt att prata med henne.
Vi åkte till "byn som gud glömde" bland annat...Svartnäs som ligger i Dalarnas län, men gränsar till Gästrikland och där var det så vackert, vi satte oss vid en sjö och pratade lääänge och till slut var byrackan så less på att nosa och kissa att han bara pep och ville åka mer bil.
Det har varit ett otroligt fint väder i dag, +28 grader och en mild bris så det har även varit ganska svettigt.
I går kväll så klipptes det gräsmatta här hos tant raffa, det måste vara rekordtidigt, kan inte minnas att det har blivit gjort så här tidigt nå´n gång förut, men det var tvunget för gräset hade vuxit nå´t enormt.
Ja, nu är det snart dags att göra sig lite mat, i dag ska jag äta färsk sparris med hollandaissås och grillad biff..mmmm.. det vattnas redan i munnen, jag älskar färsk sparris, passar på när maken är borta för han är inte lika förtjust som jag.
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Garbo säger:

    Äääälskar oxå sparris! :D
    God o trevlig helg!
    /Kram

    2008-05-10 | 18:18:13
  • Åsa säger:

    Va roligt att "höra" ifrån dig, det är tomt utan din blogg.
    Ja, visst är det gott med sparris!
    Trevlig helg på dig också!
    Ha dé!/Kram

    2008-05-10 | 19:19:53
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Ragnvi säger:

    Hej tack för titten in till Bollnäs!
    Ja igår var vädret gudomligt, då glömde han ingenting han där uppe! Vi fick också klippa gräsmattan....men nu ligger där en jättestor björk..
    Vet ej om det var av värmen men hunden våran har varit dålig i magen i dag...blää, stackars hon!

    2008-05-11 | 22:33:41
    Bloggadress: http://Rankans.blogg.se
  • SolSkuggan säger:

    Men åhh tantraffa.. Färsk sparris med hollandaisås och biff. Låter helt super. Var får du tag i färsk sparris nu..?´
    Tack för din kommentar hos mig vill bara säga att jag gillar dig kram:)

    2008-05-11 | 22:50:29
    Bloggadress: http://solskuggan.blogg.se
  • Åsa säger:

    Ragnvi:
    Måste vara ett genomgående drag hos hundar just nu..byrackan har varit dålig sedan lördag kväll.
    Ha dé!

    Solskuggan:
    Gillar dig också och jag är full av beundran över erat jobb med campingen/stugbyn, ni verkar vara helt fantastiska!
    Ha dé!/Kram

    2008-05-12 | 09:47:03
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Åsa säger:

    Solskuggan:
    Jag glömde ju besvara din fråga, färsk sparris finns att köpa här i affärerna faktiskt..
    Ha dé!/Kram

    2008-05-12 | 22:34:22
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: