Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Hur....

Kategori: Allmänt

....ska man göra med rabarbern??
Ja, när den blommar, ska man låta den blomma eller ska man ta bort de flesta blomställningarna?
På min rabarber finns det nu sju stycken stora blomställningar och jag tycker att det verkar "utarma" den stackars rabarbern...
Vilka problem man har....
Annars så har jag och byrackan tillbringat största delen av dagen ute i trädgården, jag/vi har inte gjort så mycket nytta utan jag har suttit under parasollet och läst hela eftermiddagen, byrackan han har faktiskt jagat lite humlor och när han gör det kan man inte tro, att han är så pass gammal som han ändå är.
Det har varit en underbar dag, inte för varmt och för en "strandsatt val" som jag gäller det att passa på att njuta innan det blir värmebölja.
Det ska ju bli äckligt hett till helgen och jag vet, att de allra flesta tycker att det ska bli underbart, inte jag!
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • www.dentatuerademamman.com säger:

    Mitt tips är att äta upp rabarbern :)
    Du har rätt i det du skrev hos mig, allting handlar om planering nu när vi söker nya placeringar. Vi kan ta emot ett barn 1 juli och ett barn 1 augusti. men jag vill ju gärna VETA hur det blir, annars måste jag ju hoppa av min utbildning och söka jobb som förskollärare. Jag vill ju ha framförhållning!
    jag kan säga att jag ringt och pratat med handläggare, skickat kort info mejl och så bifogat vår hemsidaadress.
    Sen så går det över en vecka utan att någon hör av sig, samtidigt som de går ut i tidningen och skriver att de har STOR brist på familjehem.
    Vääääldigt konstigt.

    2008-05-28 | 18:02:49
    Bloggadress: http://www.dentatuerademamman.com
  • Åsa säger:

    Framförhållning, det behöver man ju alltid ha, men visst är det konstigt, när det är så´n brist på familjehem.
    Ha dé!

    2008-05-28 | 18:21:04
  • TT säger:

    Åh, det lät underbart att sitta under parasollen!
    Ledig söndag och bra väder alltså... :o)

    2008-05-28 | 21:33:12
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se
  • Ragnvi säger:

    Hej på dig! Har du varit in till Bollnäs kanske? Trevligt i såfall!
    Det rekommenderas att ta bort blommorna på rabarbern, dom tar för mycket av själva rabarbern annars....
    Gillar heller inte för mycket värme, blir mest i skuggan jag, eller inne under takfläkten, all solbränna jag får är ett misstag...
    Ditte gillar heller inte värmen, slipsen är ute jämt..

    2008-05-29 | 12:35:44
    Bloggadress: http://Rankans.blogg.se
  • Åsa säger:

    Ja, det var jag...
    Har också hört (tror jag) att man ska ta bort blommorna, ska genast gå ut och göra det för nu börjar rabarbern se ganska "ämlig" ut.
    Tar den sig så gör den det annars så får den väl gå till "de sälla jaktmarkerna"..
    Ha dé!

    2008-05-29 | 14:16:48
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Garbo säger:

    Hoppas du får till rabarbern och att du även lagar till nåt smarrigt av den :)
    Vi har fri tillgång till grannens rabarber,det tycker jag e snällt!

    Ha en underbar helg!
    /Kram

    2008-05-30 | 08:09:38
  • Åsa säger:

    Garbo:
    Här är det grannen som har fri tillgång till vår rabarber, det blir ju så mycket att det är synd om den ska "ruttna".
    Ha dé!/Kram

    2008-05-30 | 13:19:27
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: