Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Jaha, då är man...

Kategori: Allmänt

...gräsänka några veckor igen då...
Maken har åkt tillbaka till England i dag och kommer hem igen till midsommar.
Tänkte på det förut i dag, att när man var nyförälskad så tyckte man att ett par tre veckor var som en hel livstid, nu tycker man att det går ganska fort...Undrar om man varit gifta för länge då...
Nejdå, det är fortfarande lika tråkigt när maken åker iväg, men man har ju vant sig vid att vara gräsänka så det går faktiskt bra.
Byrackan, han kommer väl som vanligt ligga och pipa i husses säng hela natten, det brukar han ju göra de gånger husse kör "egen bil" till flyget, annars när vi skjutsar honom så vet ju Byrackan att han blir borta ett tag.
Vi har haft en skön helg, inga måsten utan vi har bara "varit", det enda som gjorts var att klippa gräset och trimma lite.
I dag hämtade jag de små kungligheterna tidigt från dagis så att de skulle hinna träffa morfar innan han åkte, de fick då sina presenter (transformers och docka), gissa om det föll i god jord, de lekte hela tiden och inte slogs de heller....
Nu ska Byrackan och jag åka iväg till en jättefin skog och jag hoppas, att Byrackan vill gå en promenad och inte bara vilja hem (som vanligt).
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Annaa M säger:

    Nej men det är väl så i största allmänhet att ju äldre man blir desto snabbare går tiden. Jag tycker iofs midsommar känns väldigt långt borta, men det är nog mest för att jag vill det ska vara avlägset, så mycket som behöver fixas innan. Och så börjar ju sommaren liksom ta slut när midsommar är över.

    2008-05-26 | 19:01:49
    Bloggadress: http://www.annaamattsson.blogg.se
  • Åsa säger:

    Ja, att tiden går snabbare ju äldre man blir, det håller jag med dig om.
    Att sommaren tar slut, det vet jag inte om jag tycker att den gör vid midsommar, men visst, kvällarna börjar ju bli mörkare...
    Ha dé!

    2008-05-26 | 19:58:18
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Ragnvi säger:

    Meen, är maken alltid borta så länge åt gången?
    Tur du har byrackan o kungligheterna!
    Lite ensamhet skulle jag inte ha något emot ibland, men, men man ska inte klaga, eller?
    Hoppas byrackan uppskattade skogsturen, verkar vara för härlig han!
    Nu är det nåt strul, kanske skickas den här kommentaren två gånger!!!

    2008-05-26 | 21:04:25
    Bloggadress: http://Rankans.blogg.se
  • Åsa säger:

    Ragnvi:
    Ja, det hör mer till vanligheterna att maken är borta flera veckor i sträck, men jag är så van nu och har ju mina "olater" för mig...
    Byrackan, han är härlig, fjorton år, stendöv och han ser väldigt dåligt emellanåt också så du kan ju tänka dig...
    Världens snällaste hund är han, det kan nog alla som känner honom skriva under på.
    Ha dé!

    2008-05-26 | 22:53:56
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Paula säger:

    Oj, det låter länge! MIdsommar är för mig när sommarn tar slut, haha! Då är det som vackrast, sen blir värmen jobbig, insekterna likaså, och augusti ska vi inte ens prata om!
    Jag blev nog så paff hos doktorn att jag inte kom mig för att säga ett jota! Dessutom borde det vara straffbart att släpa en gammal finnkäring till doktorn klockan åtta på morgonen! Finns inte minsta lilla energi eller stridsvilja.
    Gillar byrackan att bada? Mina två har börjat ta simturer nu, o jag kastar pinnar allt vad jag orkar för att verkligen få dem att simma! Bra motion, och de blir så härligt pömsiga efteråt.
    Ha det gott du o byrackan!/Kram

    2008-05-27 | 16:09:12
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Åsa säger:

    Ja du Paula, den dan jag får byrackan att bada frivilligt, då är det sju torsdagar i veckan...
    Det gläder mig att det finns fler än jag som tycker att det kan vara jobbigt med värmen på sommaren, förra året då njöt jag..
    Ha dé!/Kram

    2008-05-27 | 16:47:46
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Ragnvi säger:

    Hej igen! Kan ju tala om att Ditte är mycket poppis hos pojkhundar nu....gäller att se upp!
    Läser dina kommentarer här ovan och måste få säga att jag väntar med spänning för att få se om Ditte vågar bada!

    2008-05-27 | 22:40:00
    Bloggadress: http://Rankans.blogg.se

Kommentera inlägget här: